تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۹۵۰
معاون وزیر آموزش و پرورش :

عواقب سنگین دور کردن دانش‌آموزان از فضای مدرسه

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پیامی که به علت غیرحضوری شدن مکرر مدارس صادر کرده گفته است: هزینه‌های دور شدن دانش آموزان از فضای تعاملی مدرسه به بهانه‌های مختلف، به مراتب عواقبی سنگین‌تر از هزینه جرم مندرج در قانون حمایت از کودکان دارد.
عواقب سنگین دور کردن دانش‌آموزان از فضای مدرسه
به گزارش ایسنا، در پیام اصغر باقرزاده آمده است: مدرسه «کانون فرهنگی محله» به دلیل کنترل آلودگی هوا و یا در امان ماندن دانش‌آموزان از آسیب‌های هوای آلوده، همچنان تعطیل می‌شود، در حالی که آسیب‌های اجتماعی، عاطفی، روحی و احتمالاً اخلاقی عدم حضور آن‌ها در مدرسه،  بسیار بیشتر و غیرقابل جبران‌تر است.
وی با اشاره به اینکه براساس قانون حمایت از حقوق کودکان، پدر و مادر، معلم، مدیر و هر فردی که با کودکان در ارتباط باشد و شاهد در معرض آسیب قرار گرفتن آنان باشد و بتواند مانع شود و کاری انجام ندهد مجرم شناخته شده و جرائمی برای او درنظر گرفته می‌شود، نوشته است: 
دور کردن دانش‌آموزان از فضای تعاملی و جمعی مدرسه و قرار دادن او در معرض آسیب‌های انکارناپذیر فضای باز مجازی در دادگاهِ وجدان همه ما، جرمی سنگین‌تر از جرم مندرج در قانون حمایت از کودکان به حساب می‌آید.
در ادامه این پیام آمده است: مسئولان آموزش و پرورش در تلاش هستند نهادهای تصمیم‌گیر مربوطه را متقاعد کنند تعطیلی مدرسه نباید اولین راه حل برای رفع هر نوع مشکل اجتماعی و محیط زیستی باشد و این تعطیلی‌ها باید به کمترین میزان خود برسد. ضمن اینکه هیچ تحقیق منسجمی درخصوص میزان مصونیت دانش‌آموزانِ غیرحضوری شده، از عواقب حضور در فضای مدرسه و کلاس درس به انجام نرسیده است. باید به فکر آسیب‌های جدی‌تر بچه‌ها در تعطیلی‌ها باشیم.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر