تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۹۴۴
یوسف نوری:

بسته‌های جبرانی برای دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به تعطیلات پی در پی مدارس در دوران کرونا و پس از آن را بسیار زیاد و بی‌سابقه دانست و گفت: برنامه‌های جبرانی برای عقب‌ماندگی و افت تحصیلی دانش‌آموزان پیشنهاد داریم.
بسته‌های جبرانی برای دانش آموزان
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری روز شنبه در حاشیه دیدار با وزیر آموزش، خانواده و جوانان نیکاراگوئه افزود: تعطیلی مدارس در دوران کرونا و پس از آن از ابتدای سال تحصیلی بسیار زیاد و بی‌سابقه است.
وی با اشاره به آلودگی هوا و سلامت دانش آموزان، اظهار داشت: از رئیس جمهور خواهش کردم فکری برای تعطیلی مدارس شود اما اکنون در صورت بروز هر اتفاقی، تعطیلی مدارس اولین اقدام است و این در حالی است که مدرسه باید آخرین مکان برای تعطیلی باشد.
وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه‌های جبرانی برای عقب‌ماندگی تحصیلی مدارس، گفت: چند پیشنهاد داریم که یکی از این پیشنهادها، برگزاری کلاس جبرانی در روزهای پنجشنبه، دیگری افزایش سال تحصیلی و برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان است که باید بررسی شود.
نوری درباره ادامه زمان سال تحصیلی یادآور شد: هنوز حق الزحمه معلمان در کلاس‌های تابستان با وجود تصویب در ستاد کرونا پرداخت نشده است که باید پرداخت شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید بسته‌های جبرانی را برای دانش آموزان در نظر گرفت تا دانش آموزان از برنامه درسی ملی جا نمانند.
نوری درباره برگزاری امتحانات اظهار داشت: اکثر نوبت دوم شروع شده و امتحانات هم مابین آن باید برگزار شود که شب گذشته هم در اطلاعیه‌ای این موضوع را اعلام کردیم.
وی درباره احتمال برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان و دریافت شهریه از خانواده‌ها توضیح داد: سال گذشته دانش‌آموزان نیازمند آموزش را شناسایی کردیم و با تعامل مناسب با اولیا مخالفتی برای حضور دانش آموزان در کلاس‌ها نبود. امسال هم مدارس غیردولتی باید به گونه‌ای عمل کنند که باری از دوش خانواده‌ها برداشته شود و هزینه‌ای به آنها تحمیل نشود و موضوع را به طریق دیگری حل کنند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیار نگران جاماندگی دانش آموزان هستیم که باید به اینها رسیدگی شود، افزود: در بخش دولتی هزینه‌ای از خانواده‌ها گرفته نمی‌شود و این مواردی است که برای گزینه‌های کلاس جبرانی باید بررسی شود تا دانش‌آموزان جا نمانند.
وی درباره برگزاری کلاس‌های جبرانی در روزهای پنجشنبه گفت: این موضوع مطرح شد تا دانش آموزان به صورت اختیاری روزهای پنجشنبه برای جبران تحصیلی به مدارس بیایند البته درباره کم و کیف حضور دانش‌آموزان باید بررسی‌های لازم انجام شود و زمینه‌های اجتماعی را هم درنظر بگیریم تا به هدفی که ترسیم کرده‌ایم، دست یابیم.
 
 
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر