تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۲۵۲

دکتر نامور مطلق

دکتر نامور مطلق
بی شک یکی از سرآمدان محله نازی آباد استاد بهمن نامور مطلق است .کسی که به گفته خود، از نوجوانی به نازی آباد آمد و شیفتگی او به محله باعث ماندگاری او در این منطقه شد. او دوران رشد و بالندگی خود را در نازی آباد طی کرد و اهالی قدیمی مسجد سیدالشهدا(ع) و هیات جوانان ولی عصر (عج) هنوز فعالیت ها و شور و شوق دوران جوانی او را به خاطر دارند. هم اکنون دکتر نامور مطلق یکی از نامداران علمی و هنرمندان ارزشمند و از مفاخر ملی ماست.

***
 
دکتر بهمن نامور مطلق در مورخ ۲۰ /۱۲/ ۱۳۹۹ به عضویت پیوسته فرهنگستان هنردرآمد و به مدت ۴ سال به ریاست این فرهنگستان منصوب شد.
دکتر نامور مطلق، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبانشناسی و رایانه و دکترا در رشته ادبیات تطبیقی از دانشگاه بلز پاسکال کلرمون فرانسه است.
 او دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی است و مقالات و کتاب های متعددی در زمینه‌های بینامتنیت اسطوره شناسی، دانش های تطبیقی، نقد تکوینی هنر و ادبیات تالیف کرده است.



ایشان پیشتر در دهه ۸۰ به عنوان دبیر و معاون پژوهشی فرهنگستان هنر فعالیت داشته و همچنین سمت معاونت هنرهای تجسمی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و معاونت پژوهشی خانه هنرمندان را در کارنامه خود دارد.

 استاد نامور مطلق از نخستین کسانی است که پژوهش ها و مطالعات اسطوره‌شناسی با رویکرد اسطوره کاوی را در ایران رواج داده اند.
 ایشان همچنین قبل از انتصاب به ریاست فرهنگستان هنر، عضو شورای راهبردی و سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان بوده است.



   
 
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر