کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دکتر نامور مطلق

29 شهريور 1400 ساعت 12:36


بی شک یکی از سرآمدان محله نازی آباد استاد بهمن نامور مطلق است .کسی که به گفته خود، از نوجوانی به نازی آباد آمد و شیفتگی او به محله باعث ماندگاری او در این منطقه شد. او دوران رشد و بالندگی خود را در نازی آباد طی کرد و اهالی قدیمی مسجد سیدالشهدا(ع) و هیات جوانان ولی عصر (عج) هنوز فعالیت ها و شور و شوق دوران جوانی او را به خاطر دارند. هم اکنون دکتر نامور مطلق یکی از نامداران علمی و هنرمندان ارزشمند و از مفاخر ملی ماست.


***
 
دکتر بهمن نامور مطلق در مورخ ۲۰ /۱۲/ ۱۳۹۹ به عضویت پیوسته فرهنگستان هنردرآمد و به مدت ۴ سال به ریاست این فرهنگستان منصوب شد.
دکتر نامور مطلق، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبانشناسی و رایانه و دکترا در رشته ادبیات تطبیقی از دانشگاه بلز پاسکال کلرمون فرانسه است.
 او دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی است و مقالات و کتاب های متعددی در زمینه‌های بینامتنیت اسطوره شناسی، دانش های تطبیقی، نقد تکوینی هنر و ادبیات تالیف کرده است.



ایشان پیشتر در دهه ۸۰ به عنوان دبیر و معاون پژوهشی فرهنگستان هنر فعالیت داشته و همچنین سمت معاونت هنرهای تجسمی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و معاونت پژوهشی خانه هنرمندان را در کارنامه خود دارد.

 استاد نامور مطلق از نخستین کسانی است که پژوهش ها و مطالعات اسطوره‌شناسی با رویکرد اسطوره کاوی را در ایران رواج داده اند.
 ایشان همچنین قبل از انتصاب به ریاست فرهنگستان هنر، عضو شورای راهبردی و سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان بوده است.



 
مصاحبه با دکتر نامور مطلق ـ قسمت اول




مصاحبه با دکتر نامور مطلق ـ قسمت دوم
 
 


کد مطلب: 252

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/252/دکتر-نامور-مطلق

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com