تاریخ انتشارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۱۸۲۹
ورود سامانه بارشی طی دوشنبه به کشور

رگبار باران در نقاط مختلف ایران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در نقاط مختلف ایران و ورود سامانه بارشی طی دوشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) به کشور خبر داد.
رگبار باران در نقاط مختلف ایران
صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (۲۴ فروردین‌ماه) در سواحل دریای خزر، شمال شرق، بخش‌هایی از شرق و مرکز کشور، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف رخ می‌دهد که در استان‌های شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش شدت بیشتری را خواهد داشت.
وی افزود: شنبه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور، گلستان، سیستان و بلوچستان، شمال فارس و ارتفاعات شرقی البرز، زاگرس مرکزی و کرمان، یکشنبه (۲۵ فروردین‌ماه) در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و از بعد از ظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش خواهد بود.
ضیاییان ادامه داد: دوشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود. اواخر وقت روز دوشنبه نیز با نفوذ سامانه بارشی فعالی از جنوب کشور ، بارش در این منطقه آغاز می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز سه شنبه (۲۷ فروردین‌ماه) با توسعه و تقویت سامانه بارشی، در استان‌های بوشهر، فارس، جنوب یزد ، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می‌شود. روز سه شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی میشود.
وی در ادامه گفت: جمعه و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک خواهد شد همچنین جمعه دریای خزر و روزهای جمعه تا یکشنبه شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان، اواخر وقت دوشنبه خلیج فارس و سه شنبه خلیج فارس تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم خواهند بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه  (۲۶ فروردین ماه) صاف تا قسمتی ابری وگاهی وز باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان  گفت: طی فردا و پس فردا همدان  با کمینه  دمای ۰ و ۱ درجه سانتیگراد  و اهواز با بیشینه دمای  ۳۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد سردترین و   گرمترین مرکز استان‌ها خواهند بود.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر