تاریخ انتشارشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۷۱۸

طرح نوماند در منطقه ۱۹ اجرا شد

شهردار منطقه ۱۹ از آغاز فاز اجرایی طرح جدید جمع‌آوری پسماند در شهر تهران با عنوان نوماند با هدف جمع‌آوری پسماند خشک از مبداء و ثبت درخواست شهروندان در نرم‌افزار شهرزاد برای تحویل پسماندهای تفکیک شده خبر داد.
طرح نوماند در منطقه ۱۹ اجرا شد
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با بیان اینکه یکی از معضلات شهر تهران زباله‌ گردها هستند، اظهار کرد: این افراد برای جمع‌آوری پسماند بر سر مخازن می‌روند؛ در صورتی که اگر تفکیک زباله از قبل انجام و پسماند به مراکز مجاز تحویل داده شود، دیگر شاهد زباله گردی نخواهیم بود و پسماند به چرخه تولید بازگشته و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
وی در خصوص فرآیند اجرایی این طرح با اشاره به اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان بیان کرد: شهروندان می‌توانند با نصب نرم افزار شهرزاد و مراجعه به بخش نوماند، درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند.
فرهادی خاطرنشان کرد: خرید از فروشگاه‌های منتخب شهروند، مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک، خرید از میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، شارژ کارت بلیت از مزایای استفاده از موجودی کیف پول شهروندان است که به‌ ازای تحویل پسماند خشک از آنها شارژ می‌شود.
وی ادامه داد: آموزش آشنایی با طرح نوماند به شهروندان در سراهای محلات، کارکنان شهرداری، اصناف تجاری، انجمن اولیاء و مربیان و ... توسط کارشناسان اداره مدیریت پسماند انجام شده است.
شهردار منطقه تصریح کرد: جدیدترین پل ارتباطی برای تکمیل چرخه مدیریت بهینه پسماند و نقش‌آفرینی شهروندان در حفظ محیط‌زیست، راه‌اندازی اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند خشک از درب منازل، واحدهای تجاری و... است.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر