تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۱۶۸۲

اجرای پنج دستورالعمل در جهت ساماندهی کودکان کار و خیابان

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره برنامه‌های سازمان متبوعش در جهت ساماندهی کودکان کار و خیابان توضیحاتی ارائه داد.
اجرای پنج دستورالعمل در جهت ساماندهی کودکان کار و خیابان
احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر با پرداختن به موضوع تکدی گری تصریح کرد: برخورد جدی و بازدارنده با سرشبکه ها، سازماندهی‌کنندگان، توزیع کنندگان و هدایت کنندگان کودکان به سمت خیابان ها جهت تکدی گری و همزمان پنج دستورالعمل در دستور کار است.
احمدی صدر با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی درخصوص برچیده شدن اقتصاد کف خیابان گفت: در واقع کمک مردم به این کودکان، سوق دادن آنها به سمت آسیب، بزه، سرقت و از بین رفتن عزت، کرامت و به خطر افتادن شخصیت فعلی و آینده آنهاست.
وی افزود: حضور مشاوران در خیابان ها به منظور مشاوره، تشویق و ترغیب این کودکان برای خروج از وضعیت فعلی شان و انتقال کودکان توسط گشت های ویژه به خانه و اخذ تعهد از خانواده و نیز تشویق کودکان به اینکه در خیابان ها و جهارراه نروند و در مراکز ۳۷ گانه پویاشهر ثبت نام کنند و ایجاد امکانات تفریحی، ورزشی و تحصیلی رایگان، استعدادیابی و مواردی از این دست از جمله اقداماتی است که در حال حاضر در حوزه ساماندهی کودکان کار و خیابان در حال اجرا داریم.
احمدی صدر همچنین گفت: حمایت ویژه از خانواده این کودکان و در صورت نیاز معرفی آنها به سازمان‌ها و نهادهایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، مراکز حقوقی و قضایی، مشاوره و... هم همزمان انجام می‌شود.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر