تاریخ انتشاردوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۱۶۵۱
بارش برف و باران در کشور

افزایش آلودگی هوای کلانشهرها از فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در برخی نقاط کشور و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از سه‌شنبه (۵ دی‌ماه) در شهرهای صنعتی خبر داد.
افزایش آلودگی هوای کلانشهرها از فردا
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز  (۴ دی) در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه (۵ و۶ دی) جوی آرام و پایدار در کشور حاکم است. پنجشنبه (۷ دی) در استان‌های ساحلی دریای خزر و جمعه (۸ دی) علاوه بر این نواحی در شمال شرق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود همچنین پنجشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و  مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از اواخر وقت سه‌شنبه و روز چهارشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: امروز در مناطقی از شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور افزایش سرعت باد، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.  
ضیاییان اضافه کرد: جمعه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.
وی افزود: امروز دریای خزر و از اواخر وقت امروز تا پنجشنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا(۵ دی) صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و در ‌روز چهارشنبه (۶ دی) صاف و گاهی وزش باد ملایم و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۸ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر