تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۶۲۰

یک ملک ۳ هزار میلیارد تومانی در منطقه ۱۶ به نفع مردم بازگشت

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶، از باز پس‌گیری ملک ۳۶۰۰ متری به نفع شهرداری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان پس از ۲۷ سال خبر داد.
یک ملک ۳ هزار میلیارد تومانی در منطقه ۱۶ به نفع مردم بازگشت
به گزارش شهر، به‌نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سالاری پورشهردار منطقه ۱۶ با اعلام خبرباز پس گیری ملک ۳ هزار میلیارد تومانی به نفع شهرداری منطقه گفت: در راستای احقاق حقوق شهروندان و بازگشت سرمایه بیت المال به خزانه شهرداری تهران،   با پیگیری ادارات حقوقی، املاک و مرکز حقوقی شهرداری تهران، ملکی تجاری موسوم به پاساژ بلور به پلاک ثبتی ۴۷۳۰/۴۱۱ واقع در خیابان شهید صابونیان به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع که از سال ۱۳۷۰ به صورت پاساژ تجاری در ۵ طبقه و ۳۵۰ واحد تجاری احداث شده بود، به نفع شهرداری باز پس گیری شد.
 وی افزود: از همان زمان ابتدا تمامی منافع تجاری و سرقفلی ملک ۳۶۰۰ متری به نفع شهرداری و به کسبه پاساژ بلور جهت بهره برداری تحویل گردید. اما ۵ سال پس از بهره برداری و علیرغم داشتن سند مالکیت قطعی از سوی اسناد شهرداری منطقه، دعوی از سوی یکی از نهادهای بانک خصوصی علیه شهرداری و مالکان اقامه شد که پس از ۲۷ سال پیگیری و مراجعه در مراجع قضایی، این ملک به نام شهرداری منطقه باز پس گیری شد.  
شهردار منطقه ۱۶ افزود: از آنجا که حفظ حقوق شهرداری، کسبه و بیت المال در اولویت امور مدیریت شهری است، اداره حقوقی ضمن تشکیل تیم حقوقی موثر، به طرح دعوی الزام به تنظیم سند به نام شهرداری به طرفیت آن بانک خصوصی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران کرد و با وجود اسناد و ادله موجود در مقابل سند قطعی بانک، گزارشی مدون از  مستندات و  مکتوبات در قالب کتب تاریخچه گودهای جنوب تهران در سنوات گذشته تهیه  و با دفاعیات حضوری و چندین فقره تبادل لایحه، در نهایت دادنامه بدوی به نفع شهرداری صادر شد.
سالاری پور در پایان خاطر نشان کرد: اخذ رأی قطعی در الزام به تنظیم اسناد مالکیت پاساژ بلور به نام شهرداری، ضمن حفظ حقوق و تثبیت مالکیت شهرداری و ۳۵۰ نفر از کسبه فعال، موجبات استمرار منافع حقوق مالکان و رضایتمندی آنها را به دنبال خواهد داشت.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر