تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۱۲۲۱

چگونه رمز عبور وای‌فای را در آیفون یا آیپد مشاهده کنیم؟

اگر گوشی شما به iOS 16 یا اندروید 10 به بالاتر مجهز باشد، لازم نیست نگران فراموش کردن رمزعبور وای‌فای باشید. به راحتی می توانید رمزهای عبور شبکه وای فای را در گوشی خودتان مشاهده کنید.
چگونه رمز عبور وای‌فای را در آیفون یا آیپد مشاهده کنیم؟
iOS 16 علاوه بر اینکه تغییرات ظاهری بسیاری را در صفحه قفل (Lock Screen)، تعداد زیادی ویژگی جدید نیز به همراه دارد. مشاهده رمز عبور وای.فای یکی از  قابلیت‌های جدید در iOS 16 می‌باشد که از مدت‌ها قبل، کاربران آیفون منتظرش بودند.

تاکید کارشناسان امنیتی بر انتخاب رمز عبور Wi-Fi  قدرتمند است اما انتخاب رمز عبور قوی هم احتمال اینکه رمز عبور خود را فراموش کنید افزایش می‌دهد. ولی نگران نباشید! اگر گوشی شما به iOS 16 یا اندروید 10 به بالاتر مجهز باشد، لازم نیست نگران فراموش کردن رمزعبور وای‌فای باشید. به راحتی می توانید رمزهای عبور شبکه وای فای را در گوشی خودتان مشاهده کنید.


چگونه رمز عبور شبکه وای فای را در آیفون مشاهده کنیم ؟ ( iOS 16 و نسخه های جدیدتر)

1.برنامه تنظیمات ( Settings ) را باز کنید و روی Wi-Fi ضربه بزنید.

2.در این جا لیستی از شبکه‌های وای.فای در دسترس و متصل شده را مشاهده می‌کنید. روی نماد i در کنار نام شبکه مورد نظر ضربه بزنید.


 
3.در این صفحه جزئیات بیشتری در مورد شبکه اتصال شده مشاهده می کنید.

4.روی Password ضربه بزنید تا پس از انجام احراز هویت ( فیس آیدی یا تاچ آیدی ) رمزعبور شبکه وا.فای به شما نشان داده شود.

همچنین اپل به شما اجازه می‌دهد تا رمز عبور را در کلیپ بورد کپی کنید تا بتوانید آن را از طریق iMessage، WhatsApp یا هر پلتفرم اجتماعی دیگری برای دیگران ارسال کنید.

با اضافه شدن این قابلیت در iOS 16 شما حتما دیگر نیازی به رفتن به پنل تنظیمات مودم ندارید تا رمز عبور وای فای را مشاهده کنید.

رمز عبور وای فای خود را بی دقت به اشتراک نگذارید :
قبل از اینکه گذرواژه وای فای خود را با همه به اشتراک بگذارید، به یاد داشته باشید که پیامدهایی برای آن وجود دارد. برای مثال، بدافزار از یک دستگاه آلوده متصل نیز می‌تواند به دستگاه‌های شما سرایت کند.
همچنین شخصی می‌تواند داده‌های ترافیک شما را ردیابی کند تا بررسی کند شما یا سایر کاربران در شبکه چه می‌کنید. بنابراین مراقب افرادی باشید که رمز وای‌فای خود را با آنها به اشتراک می گذارید.

 
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر