تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۱۲۱۴

ضرورت تجهیز مدارس به کانکس تجهیزات مواقع اضطراری

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت تجهیز مدارس به کانکس تجهیزات مواقع اضطراری تاکید کرد.
ضرورت تجهیز مدارس به کانکس تجهیزات مواقع اضطراری
علی نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مدارس باید در مواقع اضطراری قادر به کنترل بحران باشند، گفت: در همین راستا نیز لازم است که امکانات و تجهیزات متناسب در مدارس قرار داشته باشد. مواردی چون نصب کانکس حاوی تجهیزات امداد و نجات در مدارس بخشی از ارکان آمادگی هنگام وقوع حوادث است.
وی با بیان اینکه در تهران ۴۵۰۰ مدرسه دولتی داریم، گفت:‌تنها ۵۴ مدرسه به این کانکس ها مجهز شده‌اند که آن هم از طرف شهرداری تهران به مدارس هدیه شده است. در حالی که نصب کانکس تجهیزات در مدارس ضروری است. مدارس و به خصوص مدرسه آماده باید در مواقع اضطراری بدون نیاز به نیروهای امدادی، قادر به کنترل بحران باشد. برای این منظور علاوه بر داشتن آگاهی و مهارت، لازم است ابزار و تجهیزات مورد نیاز را در دسترس داشته باشند. در این خصوص می‌توان از ظرفیت خیرین نیز استفاده کرد.
نصیری با اشاره به مخاطرات شهر تهران افزود: تهران شهر زیبایی است اما مانند پایتخت سایر کشورها با مخاطرات بسیاری روبه‌روست. ضمن اینکه حوادث غیر مترقبه نیستند و باید برای پیشگیری از وقوع آن فرهنگ سازی و تلاش کرد و مدارس بهترین نقطه شروع فرهنگ سازی است.  تصور اینکه در هنگام وقوع زلزله در تهران همه چیز نابود می شود و افشاندن بذر نا امیدی در میان مردم دردی را دوا نمی‌کند. از این رو ایجاد و ارتقاء آمادگی در جامعه برای رویارویی با حوادث و سوانح باعث می‌شود علاوه بر کاهش خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع حادثه ، شرایط هرچه سریعتر به حالت عادی بازگردد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود:‌ یکی از راههای آمادگی در برابر حوادث، مجهز بودن شهروندان به اقلام مورد نیاز در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه است. بر اساس شدت و وسعت حادثه، تا رسیدن نیروهای امدادی می‌توان از این تجهیزات برای حفظ حیات و سلامت حادثه دیدگان استفاده کرد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در مدارس افزود: پیش بینی درس آشنایی با زلزله و آموزش و آمادگی در برابر آن برای دانش آموزان در تدوین کتاب های درسی از سطوح پایه مدت هاست که مطرح شده اما اجرایی نشده است، لازم است این موضوع به طورجد در اولویت قرار بگیرد.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر