تاریخ انتشارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۸۵۳

آشنایی با استاد نادر جعفرنیا دابانلو

آشنایی با استاد نادر جعفرنیا دابانلو
دکترنادر جعفرنیا دابانلو بی شک یکی از چهره های علمی دانشگاه و از سرآمدان نازی آباد است.
چندی پیش، میزبان استاد در موسسه همیاران رشد نازی آباد بوده و از ایشان درخواست نمودیم تا زندگینامه و فعالیت های پرشمار و ارزشمند خود را بازگو نمایند. ضمن جلب توجه شما به آنونس این برنامه به اطلاع می رسانیم که در بخش سرآمدان کلیپ های مربوط را به سمع و نظر شما عزیزان می رسانیم.
برای مشاهده کلیپ های کامل سخنان استاد جعفرنیا می توانید اینجا را کلیک نمایید.


 زندگینامه استاد نادر جعفرنیا دابانلو

دکتر نادر جعفرنیا دابانلو در سال 1342 در تهران متولد شد. دوره تحصیلات ابتدایی را در مدرسه رازی (نازی آباد – ایستگاه ورزشگاه) و دوره تحصیلات راهنمایی را در مدرسه راهنمایی رازی (نازی آباد- ایستگاه بانک) و دوره دبیرستان را در دبیرستان شهید سید فاطمی (نازی آباد- بازار اول) گذراند. وی در تمامی دوران تحصیلات به عنوان شاگرد ممتاز شناخته شده بود. دوره کارشناسی را در دانشگاه تهران، دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه خواجه نصیر طوسی و دوره دکترا را در دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته مهندسی برق- الکترونیک به پایان رسانید. وی در سال 2004 در فرصت مطالعاتی دوره دکترا در دانشگاه لیدز انگلستان به تحقیقات خود ادامه داد.
در کنار تحصیلات دانشگاهی وی در دبیرستان های تهران از جمله دبیرستان های شهید سیدفاطمی، رشد، مفید، علوی به تدریس  دروس مختلف ریاضیات مشغول بوده است. همچنین ضمن کار در شرکت های مهندسی پزشکی در دوره های تخصصی در حوزه مهندسی پزشکی در کشور های ایتالیا، آلمان، فرانسه و چین شرکت داشته است.

هم اکنون وی عضو هیات علمی تمام وقت رشته مهندسی پزشکی در واحد علوم و تحقیقات است. وی سالها ریاست دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات و همچنین ریاست مرکز تحقیقات مهندسی در پزشکی و بیولوژی را عهده دار بوده است.

حاصل سالیان متمادی کار در دانشگاه وصنعت ثبت چندین اختراع درزمینه مهندسی پزشکی، تالیف ده ها کتاب و مقاله علمی در نشریات داخلی و بین المللی و طراحی، ساخت و به تولید رساندن چندین محصول در این زمینه بوده است. دکتر نادر جعفرنیا دابانلو در سال 1401 به عنوان استاد نمونه واحد علوم و تحقیقات معرفی و از وی تقدیر به عمل آورده شد.

در کنار فعالیت های علمی در دانشگاه، وی با تاسیس موسسات آموزشی با سایر همکاران خود، در زمینه آموزش های مهارتی در حوزه مهندسی پزشکی فعالیت های گسترده ای انجام داده است.

زمینه ها تخصصی فعالیت های علمی دکتر نادر جعفرنیا دابانلو عبارتند از:
ـ مدل سازی سیستم های بیولوژیکی
ـ شبکه های عصبی
ـ پردازش سیگنال های حیاتی
ـ التراسوند در پزشکی
ـ بیو اینسترومنت
 
 
۱
نام شما
آدرس ايميل شما

الهام داوری
feedback
Iran, Islamic Republic of
من از شاگرداشون هستم واقعا استاد خوبی هستن
مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر