تاریخ انتشارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۸۰۵

آشنایی با استاد علی مقداری

دانلود کتاب زندگینامه و خاطرات دکتر مقداری (کاشف)
آشنایی با استاد علی مقداری
دکترعلی مقداری بی شک یکی از چهره های علمی و شاخص کشور و از سرآمدان نازی آباد است.
چندی پیش، میزبان استاد در موسسه همیاران رشد نازی آباد بوده و از ایشان درخواست نمودیم تا زندگینامه و فعالیت های پرشمار و ارزشمند خود را بازگو نمایند. ضمن جلب توجه شما به آنونس این برنامه به اطلاع می رسانیم که به زودی در بخش سرآمدان کلیپ های مربوط را به سمع و نظر شما عزیزان خواهیم رساند.


  آشنایی اجمالی با استاد علی مقداری:
دکتر علی مقداری استاد دانشگاه است. وی استاد تمام بازنشسته دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف بوده و دارای مدرک دکترا از دانشگاه نیومکزیکو آمریکا است. او موسس آزمایشگاه رباتیک اجتماعی-شناختی و قطب علمی طراحی، رباتیک و اتوماسیون در دانشگاه صنعتی شریف می باشد. در تاریخ چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز تولدش با درخواست خود و موافقت دانشگاه صنعتی شریف با ۳۴ سال سابقه خدمت در دانشگاه صنعتی شریف و در سن ۶۱ سالگی به عنوان جوانترین استاد تمام مهندسی مکانیک کشور با پایه ۴۰ بازنشسته «بهنگام» (به تعبیر خود) شد تا راه برای جذب استادان تازه فارغ التحصیل و جوان بازتر شود. وی با راه اندازی و تاسیس دانشگاه بین الملل فرشتگان برای شهروندان با نیازهای ویژه با محوریت جامعه ناشنوا (استثنائی)، در سال ۱۴۰۰ لقب فرشتگان را برگزید و آنرا به میانه نام کامل خود بصورت علی «فرشتگان» مقداری افزود.
وی در مدارس «نادر»، «کعبه آمال» و «عدل» ( واقع در نازی آباد) تحصیلات دبستان،  راهنمایی و دبیرستان را دنبال کرد. سپس در سال ۱۳۵۶ از دبیرستان بابک در شهر کرج فارغ التحصیل شد. در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۵۷ و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اخذ پذیرش از کالج (به قصد تحصیل با هزینه شخصی) به شهر شیکاگو، ایلینوی در آمریکا رفت. بعد از حدود یک سال اقامت، کار و تحصیل در شیکاگو، به ایالت میزوری رفت و مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه میزوری در سال ۱۹۸۲ دریافت کرد. او سپس به ایالت ایلینوی بازگشت و کارشناسی ارشد خود را در اواخر سال ۱۹۸۳ در دانشگاه ایلینوی شمالی تمام کرد.  برای دوره دکتری به ایالت نیومکزیکو رفت و با اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه نیومکزیکو در سال ۱۹۸۷ فارغ التحصیل شد و همچنین دوره پژوهشی پسا دکترا را در آزمایشگاه ملی لس آلاموس آمریکا گذراند.
مقداری پس از اتمام تحصیلات در آمریکا به کشور بازگشت و از اول دیماه ۱۳۶۶ در دانشگاه صنعتی شریف با رتبه استادیار استخدام شد و به عنوان اوّلین فارغ التحصیل دکتری حوزه رباتیک، پیشگام آموزش و پژوهش علم رباتیک شد. وی در سال ۱۳۷۱ به رتبه دانشیاری و در سال ۱۳۷۶ به استادی ارتقاء یافت و در همان سال از سوی انجمن مهندسان مکانیک لقب جوانترین استاد تمام مهندسی مکانیک کشور را گرفت. وی در تاریخ چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز تولدش با درخواست خود و موافقت دانشگاه صنعتی شریف با ۳۴ سال سابقه خدمت در سن ۶۱ سالگی به عنوان جوانترین استاد تمام مهندسی مکانیک کشور بازنشسته «بهنگام» (به تعبیر خود) شد تا مروج ومشوق فرهنگی متفاوت برای بازتر کردن مسیر جذب استادان جوان و تازه فارغ التحصیل در دانشگاه ها و نهادهای علمی گوناگون شود. مقداری هم اکنون به عنوان استاد تمام بازنشسته پایه ۴۰ دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف مشغول به فعالیت های گوناگون علمی-اجرایی است. زمینه های تحقیقاتی وی سینماتیک و دینامیک ربات ها،  رباتیک اجتماعی - شناختی، بیو و نانو رباتیک، بیومکانیک و مکاترونیک است.

 
 
فایل پی دی اف کتاب زندگینامه و خاطرات استاد علی مقداری  با نام کاشف را می توانید از اینجا دانلود و مطالعه نمایید. (برای این کار از استاد اجازه گرفته شده است)



 
 
۱۱
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر