تاریخ انتشارشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۷۳۲

ابوالفضل واحدی

ابوالفضل واحدی
دکتر ابوالفضل واحدی
استاد تمام دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران

دکتر ابوالفضل واحدی در سال ۱۳۴۵ در تهران (محله نازی آباد) متولد دیپلم خود را در سال ۱۳۶۳ با کسب عنوان شاگرد اولیه منطقه، اخذ نمود دوره کارشناسی را در سال ۱۳۶۸ در رشته برق ـ قدرت دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان دانشجوی ممتاز رزمنده بازران و با قبولی در آزمون سراسری اعزام به خارج از کشور، کارشناسی ارشد و دکترا در همین رشته در دانشگاه پلی تکنیک لورن فرانسه، در سال‌های ۱۳۷۱ و ۱۳۷۵ به پایان رساند و پس از مراجعت به وطن، از سال ۱۳۷۵ در گروه قدرت دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران مشغول به کار شد.

زمینه های تخصصی:
♦ مدلسازی تحلیل طراحی و کنترل ماشین های الکتریکی
♦ پایش و عیب یابی ماشین های الکتریکی دوار و ترانسفورماتورها
♦ سیستم های توان پارسی
 ایشان چهار عنوان کتاب تخصصی تالیف و ترجمه نموده و بیش از ۲۵۰ مقاله علمی و تحقیقی در مجلات معتبر تخصصی و مجموعه مقالات کنفرانس های بین المللی منتشر نموده است در راستای کاربست دانش و نتایج تحقیقات در صنعت ایشان پروژه های متعدد صنعتی از جمله:
 ♦ طراحی موتور الکتریکی برای خودروهای هیبریدی
 ♦ طراحی و ساخت سیستم ذخیره سازی انرژی فلایویل
 ♦ گند زدایی آب با استفاده از فناوری توان پالسی
         ♦  طراحی سیم پیچ های موتور سنگین بدون جاروبک ۴ هزار اسب بخار را اجرا نموده که با استفاده از نتایج پروژه اخیر اولین الکتروموتور سنگ فون غول پیکر داخل کشور در سال ۱۴۰۰ ساخته شد.
ایشان رئیس انجمن علمی ماشین های الکتریکی و محرکه ایران، عضو کارگروه تخصصی مهندسی برق وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران، عضو کمیته راهبردی تدوین سند ملی فناوری ماشین های الکتریکی، عضو کمیته ملی استاندارد ماشین های الکتریکی، عضو هیئت تحریریه مجلات تخصصی ( مانند مجله مهندسی برق و الکترونیک ایران) و عضو ارشد موسسه IEEEE می باشد.
 
 
انتخاب به عنوان استاد برتر آموزشی دانشکده مهندسی برق در سال تحصیلی ۱۴۰1 ـ ۱۴۰0 ، کسب جایزه اختراع ماشین شارژ محوری سیم پیچ حلقوی و جایزه اختراع دستگاه تصفیه سیار برای استریل و ضدعفونی کردن آب توسط کمیته BIXPO از افتخارات و جوایز این استاد گرانقدر می باشد.
 

                                           تجلیل از دکتر واحدی به عنوان استاد نمونه کشوری در سال 1400 


سوابق اجرایی:
 از سوابق اجرایی دکتر ابوالفضل واحدی می توان به دو دوره معاون آموزشی دانشگاه، معاون پژوهشی و روابط بین المللی پردیس دانشگاه، مدیر گروه قدرت و مدیر آموزش های آزاد دانشگاه، عضو حقیقی هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده وزارت علوم در هیئت ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی، مشاور مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و ... اشاره نمود.


 

ابوالفضل واحدی ( زندگینامه)


ابوالفضل واحدی ( تحصیلات)


ابوالفضل واحدی ( موسسه همیاران)
۶
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر