تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۶۴۹
در ایام محرم انجام می شود

مدیریت پسماند در تکایا و ایستگاه های صلواتی جنوب پایتخت

تدابیر زیست محیطی و مدیریت پسماند همزمان با ایام ماه محرم به منظور کمک به فرآیند جمع آوری پسماند خشک در تکایا، هیئت ها، مساجد و ایستگاه های صلواتی منطقه 19 اجرا می شود.
مدیریت پسماند در تکایا و ایستگاه های صلواتی جنوب پایتخت
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علیرضا جعفری سرپرست شهرداری منطقه در خصوص تدابیر مدیریت پسماند در هیئت ها و ایستگاه های صلواتی افزود: با توجه به افزایش نذورات و استفاده از ظروف یکبار مصرف در این ایام و به منظور جلب مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست و کاهش پسماند 60 مخزن پسماند خشک و 170 کیلوگرم کیسه های مخصوص پسماند خشک در پنج روز نخست ماه محرم در هیئت ها، مساجد و ایستگاه های صلواتی توزیع شد .
جعفری با اشاره به اهمیت آموزش ها و اطلاع رسانی درباره مدیریت و کاهش پسماند بیان کرد: کارشناسان آموزش اداره مدیریت پسماند این حوزه با حضور در مساجد،هیئت ها و حسینیه ها در ایام ماه محرم مفاهیم آموزشی با عنوان
آموزش تفکیک پسماند ها از مبداء، راهکارهای کاهش تولید پسماند، بهینه سازی مصرف منابع و انرژی و لزوم صرف جویی،کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف و جایگزینی آن با ظروف تجدید پذیرکه در این خصوص بیش از ۹۰ نفر خادم  و ۱۶۰ نفر از مسئولین مساجد وایستگاه های صلواتی و هیت ها  آموزش دیده اند .
سرپرست شهرداری منطقه  گفت: در راستای جلوگیری از تجمع پسماند خشک در ایستگاه های صلواتی و معابر در شب های ماه محرم زباله های خشک توسط ماشین های ملودی و مکانیزه جمع آوری تا علاوه بر زیبایی بصری به حفظ محیط زیست نیز کمک شود.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر