تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۵۷۳

چند درصد مردم از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟

چند درصد مردم از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
نتایج نظرسنجی اخیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد، ۷۸.۵ درصد مردم از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
به گزارش ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در خردادماه ۱۴۰۱ با هدف سنجش میزان استفاده مردم از رسانه‌های اجتماعی،‌ نظرسنجی را به شکل تلفنی با حجم نمونه ۱۵۴۱ نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن در مناطق شهری و روستایی کشور انجام داد.
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، ۷۸.۵ درصد مردم حداقل از یک پیام‌رسان یا رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. میزان استفاده بین جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال ۹۶.۹ درصد، ساکنین مراکز استان‌ها ۸۶.۲ درصد و افراد با تحصیلات دانشگاهی ۹۵.۳ درصد است.
در بین رسانه‌های اجتماعی مورد مطالعه، واتس‌اپ با ۷۱.۱ درصد،‌ در رتبه نخست قرار دارد که در مقایسه با تیر ۱۴۰۰ میزان استفاده از این پیام‌رسان تغییری نداشته است. میزان استفاده از واتس‌اپ بین جوانان ۲۹-۱۸ سال ۸۷.۷ درصد، در گروه سنی ۴۹-۳۰ سال ۷۸.۸ درصد و در بین افراد بالای ۵۰ سال ۴۱ درصد است. همچنین ۸۷.۸ درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی ۷۹.۲ درصد افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و ۴۴.۴ درصد افرادی که تحصیلات کمتر از دیپلم دارند، از واتس‌اپ استفاده می‌کنند.
 

بعد از واتس‌اپ، اینستاگرام قرار دارد که ۴۹.۴ درصد مردم ایران از آن استفاده می‌کنند. جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال (۷۴.۴ درصد)، افراد با تحصیلات دانشگاهی (۶۵.۱ درصد) و ساکنین مراکز استان‌ها (۵۶ درصد) بیش از سایر افراد از اینستاگرام استفاده می‌کنند. همچنین استفاده از تلگرام نسبت به آخرین نظرسنجی ایسپا در تیرماه ۱۴۰۰ حدود ۹ درصد کاهش داشته و به عدد ۳۱.۶ درصد رسیده است.
یافته‌های ایسپا در این نظرسنجی حاکی از استفاده ۱.۳ درصد مردم ایران از کلاب‌هاوس است. این عدد نسبت به موج قبلی نظرسنجی ایسپا در تیرماه ۱۴۰۰ بدون تغییر مانده است. توییتر نیز توسط ۳ درصد از مردم مورد استفاده قرار می گیرد.
 

بر اساس نتایج نظرسنجی، فیسبوک ۳.۷ درصد، سروش ۳.۶ درصد، بله ۲.۲ درصد، ایتا ۴.۶ درصد، تیک تاک ۰.۶ درصد، روبیکا ۵.۷ درصد، آی گپ ۱.۸ درصد، گپ ۰.۸ درصد، سیگنال ۰.۴ درصد استفاده کننده در بین افراد بالای ۱۸ سال ایرانی دارد.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر