تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۵۷۲

هر محله یک نویسنده؛ کشف استعدادها و آموزش رایگان به نوجوانان

مدیر نشر «رزا» از برگزاری طرح هر محله یک نویسنده خبر داد و گفت: هدف این است که در ۳۵۴ محله تهران در هر محله حداقل یک نویسنده را پرورش دهیم.
هر محله یک نویسنده؛ کشف استعدادها و آموزش رایگان به نوجوانان
تهران- ایرنا-  فریبا رئیسی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان این که انتشارات رزا در میان دانش آموزان دهه ۸۰ و ۹۰ استعدادیابی می کند اظهار داشت: این طرح به صورت اختصاصی برای نویسندگانی است که تا کنون کتابی به چاپ نرسانده‌اند. پس از چاپ کتاب برای این عزیزان مراسم رونمایی برگزار می‌کنیم. همچنین از نویسندگانی که نگارش کتاب را در کارنامه‌شان دارند تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به استعدادیابی این انتشارات در سطح مدارس توضیح داد: شروع این طرح از یک مدرسه در منطقه اکباتان بود. در گام اول سعی کردیم علاقه‌مندان را شناسایی کنیم و به آنها آموزش دهیم. علاقه‌مندان به صورت رایگان آموزش می‌بینند و دوره‌های نویسندگی را می‌گذرانند. پس از اتمام دوره مدرکی به آنها تقدیم می شود.
رئیسی درباره هزینه‌های این طرح گفت: کمک می‌کنیم تا آثار نوجوان‌ها آماده چاپ شود. بابت اخذ مجوز هیچ هزینه ای دریافت نمی‌کنیم و در بخش چاپ کتاب هم تا سقف مشخصی کمک هزینه داریم.

مدیر نشر رزا با اعلام این خبر که موفق شده‌ایم ۲۰۰ عنوان کتاب را از نویسندگان دهه هشتادی و نودی با عناوین و موضوعات مختلف به چاپ برسانیم اظهار داشت: سال گذشته در مراسمی از ۱۴۰ نویسنده غرب استان تهران قدردانی کردیم.
وی افزود: سعی کردیم از پتانسیل نویسندگان دهه هشتادی و نودی استفاده کنیم. در حال حاضر مشغول ترجمه این کتاب‌ها به زبان چینی، اسپانیایی، فرانسوی، انگلیسی و سایر زبان‌ها هستیم و قصد داریم کتاب های بیشتری را ترجمه  کنیم.

رئیسی درباره استعدادهای کشف شده بیان کرد: یک نویسنده دهه نودی بسیار مستعد به نام امیرعلی سیدلر داریم که کلاس دوم دبستان است و دو عنوان کتاب به چاپ رسانده است. خرسندیم که استعداد این دانش آموز را شناسایی کردیم و باعث شدیم اعتماد به نفسش بالا برود. کتاب دوم او به سه زبان فارسی، انگیسی و فرانسوی ترجمه شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

وی هدف از این اقدام را ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان خواند و افزود: یک نویسنده موفق قبل از اینکه دست به قلم شود و شروع به نوشتن کند، لازم است که اهل کتاب و مطالعه باشد. بنابراین هدف دیگر این طرح، افزایش مطالعه و ترویج کتابخوانی بین نسل جوان بود. وقتی کتاب بچه‌ها را چاپ می‌کنیم آنها خوشحال می‌شوند و سایر همکلاسی‌هایشان را هم در جریان می‌گذارند. به این ترتیب تعداد بچه‌هایی که سمت ما می‌آیند و مطالعه‌کردن و نوشتن را شروع می‌کنند مرتب بیشتر می‌شود.
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر