تاریخ انتشاريکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۵۴۶
قصه ها جان دارند

اختتامیه جشنواره دنیای قصه

صبح امروز اختتامیه جشنواره دنیای قصه با حضور ابراهیم نژاد مدیر منطقه 16 و به میزبانی معاونت آموزش ابتدایی برگزار گردید.
اختتامیه جشنواره دنیای قصه
صبح امروزاختتامیه جشنواره دنیای قصه با حضور ابراهیم نژاد مدیر منطقه 16 وبه میزبانی معاونت آموزش ابتدایی برگزارگردید.
به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 16 شهر تهران؛ صبح امروزاختتامیه جشنواره دنیای قصه با حضور ابراهیم نژاد مدیر منطقه  16، پیراسته نیا مشاور مدیر، ایروانی معاون آموزش ابتدایی و اعضای شورای معاونین و معلمین و دانش آموزان منتخب در سه بخش قصه گویی، داستان خوانی و داستان نویسی به میزبانی سالن شهید علیرضا رضایی برگزار شد.
ابتدا سید حمیدرضا ابراهیم نژاد مدیر منطقه؛  ضمن اشاره به داستان های ظهر جمعه رضا رهگذر و معرفی کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب نویسنده موثر کودکان آذریزدی از خاطرات خوب وبیادماندنی دوران کودکی هست که هیچگاه از یاد نمی رود.
ایشان بیان نمودند،  قصه ها درس زندگی به ما می دهند و بخش قابل توجهی از کتاب قرآن از داستان های پند آموز و زیبا می باشد. اهمیت نحوه بیان داستان و متون ادبی بسیار مهم وقابل توجه است . آنچنان که اگر کسی لطیفه ای را با بیان خوب چندین بار هم تعریف کند می تواند مخاطبینش را در هر دفعه بخنداند.در ادامه بیان نمودند که بهترین و اثرگذارترین داستان ها باید خوب بیان شوند. قصه گویی منتهی می شود به شاعری و نویسندگی. سختی کار زمانی است که باید خوب گوش کنیم.
ایروانی معاون آموزش ابتدایی میزبان اختتامیه جشنواره دنیای قصه ضمن خوش آمد گویی به حاضرین ، به تشریح اهمیت قصه پرداخت. از اهمیت قصه و قصه گویی همین بس که خداوند که خالق ما انسانهاست از نیازها و ویژگیهای ما اطلاع دارد وبا بیان قصه هایی پیامهایی برای ما انسانها دارد.
 

ایشان بیان نمودند؛ قصه و قصه گویی قدمتی به وسعت تاریخ تمدن بشر دارد. و از دیرباز وسیله انتقال تجارب و ارزشهای یک جامعه بوده و در واقع یک روش تربیتی است.تجربه شیرین قصه های پدربزرگ و مادربزرگ جزو خاطرات ما بزرگترهاست.
قصه می تواند موجب تقویت تفکر خلاق، مهارت های چهارگانه زبانی، مهارتهای ارتباطی، مهارتهای عاطفی و... باشد.درادامه بیان نمودند؛قصه گویی دانش آموزان دختر و پسر، شاهنامه خوانی به دو زبان فارسی و انگلیسی و سنتور نوازی دانش آموزان دوره ابتدایی از دیگر برنامه های جشنواره بود.
ایشان اذعان داشتند؛  دنیای قصه در راستای اهداف تعلیم و تربیت و دیگر طرح ها و برنامه های آموزشی اعم از طرح خوانا، باشگاه مهارت، آزمون های پرلز، عید و هنر و داستان می باشد
دنیای قصه برای چهارمین سال پیاپی در منطقه ۱۶ با شور و هیجان خاصی اجرا می گردد و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته هر سال مشارکت معلمان و دانش آموزان در حال افزایش است.
این مراسم با  هنرنمایی دانش آموزان قصه گو و تقدیر و تشکر از دانش آموزان و معلمین منتخب به پایان رسید.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر