تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۰۰

ساماندهی دستفروشان در بازار صابونیان منطقه 16

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه 16، از اجرای ویژه طرح انضباط شهری در محله باغ آذری خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و دیگر سازمان ها انجام شده است و تا پایان سال جاری اقدامات ویژه تری در این خصوص انجام خواهد شد
ساماندهی دستفروشان در بازار صابونیان منطقه 16
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 16، وی با بیان این که نیروی انتظامی، پلیس راهور، یگان حفاظت شهرداری تهران، شرکت شهربان و شرکت ساماندهی، شرکت حافظان تدبیر و امید  و ... یاری رسان ما در این امر بوده و هستند، اظهار کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب هماهنگی های لازم با ارگان ها و نهادهای فوق صورت گرفته است و امیدواریم با کمک و همراهی تمامی عزیزان به نتایج خوبی دست یابیم.
او ادامه داد:  پدیده ناهنجار سد معبر یکی از مشکلات موجود در بازار صابونیان است، دستفروشان بساط خود را بدون در نظر گرفتن وضعیت تردد شهروندان در وسط پیاده رو و بازار پهن می‌کنند که علاوه بر اختلال در تردد و عبور و مرور به بی نظمی و آشفتگی در بازار نیز دامن می‌زند و از سوی دیگر موجب افزایش ترافیک  می‌شود که شهرداری و مأموران آن مکلف به رسیدگی و جلوگیری از انسداد معبر و رفع سد معبر هستند، علاوه بر دستفروشان بسیاری از کسبه ها نیز با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و اشغال پیاده‌رو و معابر عمومی موجب اخلال در رفت و آمد عابران پیاده می‌شوند و ضمن ایجاد خطر، مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورند.
با استناد به ماده 55 قانون شهرداری ها، سد معبر در پیاده روها ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد، بر همین اساس و به منظور ایجاد نظم و تسهیل تردد شهروندان و اعمال حق عمومی آنها،  واحد سد معبر شهرداری ناحیه 6 با همکاری صمیمانه کسبه ها اقدام به اجرای طرح ساماندهی بساط گستران معابر عمومی کرده است.
 

عطاءاله حسینی شهردار ناحیه 6 نیز در این باره گفت: ساماندهی دستفروشان بازار صابونیان از دغدغه های اصلی شهرداری منطقه است که این امر و فراهم کردن محل مناسب جهت استقرار دستفروشان و وانت بارهای فروش کالا و ... در ماه های پایانی سال موجب سهولت در ارائه خدمات در تمام حوزه ها به شهروندان و دسترسی مطلوب تر جهت تهیه مایحتاج ایشان می شود.
وی افزود: در همین راستا شهرداری ناحیه 6، اقدام به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و بساط گستران بازار صابونیان کرده و در این خصوص بوستان میثاق را جهت حضور وانت بارها، دستفروشان و بساط گستران اختصاص داده است، از 300 نفر بساط گستر این تعداد به 100 نفر رسیده و دو سوم به بوستان میثاق انتقال داده شده، با خط کشی بوستان و جانمایی بساط گستران از تردد معتادان ، موتورسیکلت ها و ... که موجب نا امنی، بی نظمی و کیف قاپی می شد جلوگیری می شود، معابر اصلی گشتگاه نیز در راستای تردد شهروندان و تردد اورژانس باز شده، پلیس راهور نیز از پارک اتوموبیل ها در حاشیه جلوگیری می کند ، بنابر این ترافیک نیز در این محدوده بسیار کمتر شده است.
شهردار ناحیه 6 خاطر نشان کرد: همکاران ما در تلاش هستند تا با ساماندهی دستفروشان و بساط گستران علاوه بر فراهم شدن فضای مناسب در راستای کسب روزی حلال و رفع معضل سد معبر، کاهش ترافیک و مشکلات عبور و مرور شهروندان، اعتراض و گلایه کسبه بازار و مشکلات ناشی از امداد رسانی در مواقع حریق، اورژانس و وقوع بحران را نیز برطرف کنند.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر