تاریخ انتشارشنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۳۱۳
سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶

شهر خوب، ساختنی است نه یافتنی

شهر خوب، ساختنی است نه یافتنی
داشتن ظرفیت بالقوه برای توسعه هر شهر مزیتی است که باید از آن بهره برد و آن را به‌کار بست و تقریبا همه شهرها  و کشور ها به‌دنبال شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های ذاتی و بومی خود هستند. بسیاری از محله های ما دارای ظرفیت‌های مغفولی هستند که می توان برای توسعi شهر از آن ها بهره‌مند شد.
 برای ایجاد درآمدهای پایدار و کمک به اقتصاد ملی با شناسایی حلقه‌های مختلف نیروی انسانی، تربیت کارشناسان مسئول و مدیران جوان و استفاده از داده‌های شرکت‌های هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری کرد.کارخانه‌ها، صنایع، رستوران‌ها و ... قدیمی و تاریخی‌ای که قدمت آن‌ها به چند دهه می رسد را می توان در صنعت گردشگری و کمک به دانش افزایی و کسب تجربه برای دانش پژوهان و صاحبان کسب و کار تازه مورد استفاده قرار داد.
 
نمونه بارز ظرفیت موجود در منطقه ۱۶ کارخانه سیلوی گندم است که از سال ۱۳۱۵ تاسیس و تجهیز شده و نقش مهمی در تولید آرد و گندم و صنعت تغذیه کشور داشته است و اکنون شایسته نیست از آن فقط به عنوان انبار گندم استفاده شود.«سیلوی تهران» که به سیلوی شهید «جواد اسدالله زاده» مزین شده، ظرفیت ذخیره سازی ۶۰ هزار تن گندم را دارد که دارای ۲۰۲ کندو با توان تخلیه و بارگیری ۱۶۰ تن در ساعت دارد و ۱۵ باب انبار مسقف به مساحت کلی ۲۱ هزار و ۷۳۸ مترمربع در آن ساخته شده است که هر انبار تا ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع مساحت دارند.    
کارخانه سیلوی گندم قابلیت‌های فراوانی دارد که فقط با تلاش مدیران، همکاری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها برای توسعه و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز صنایع غذایی گام مؤثری در راستای تحقق اهداف ، تولید ملی و قطع وابستگی به کشورهای خارجی و همچنین کمک موثری به ترویج زنجیره غذایی سالم در کشور شود.


این کارخانه در عین اینکه محلی تجاری و صنعتی است می‌توان از آن به عنوان محلی برای آموزش شهروندی و آموزش دانش آموزان تبدیل شود تا از نزدیک در جریان تولید آرد وپخت نان قرار گیرند.با تبدیل این دست فضاهای شهری به موزه، نقاط گردشگری افزوده شده و سهم قابل توجه‌ای در جذب مسافر وتوریست خواهیم داشت.
در مجموع شهر خوب و سالم ساختنی است نه یافتنی و می‌بایست از هر ظرفیتی بهره لازم را برد تا در آینده ای نزدیک شاهد اقتصادی پویا و خودکفایی در عرصه‌های مختلف تولید باشیم.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر