تاریخ انتشاريکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۱۷۰۷

هنر زندگی (۱۳۰)

سلام و درود بر همسران جوان
ما کماکان بر روی این موضوع که سال های اول زندگی مشترک می تواند بسیار سرنوشت ساز باشد، تکیه داریم!
با بررسی ساده ای بر روی زندگی های از هم پاشیده ملاحظه می شود که درصد بالایی از این جدایی ها در سال‌های آغازین زندگی اتفاق افتاده اند! بنابر این توصیه هایی که به زوجین جوان می شود تا سال های ابتدایی زندگی خود را با توجه و دقت بیشتری پشت سر بگذارند بسیار مهم هستند و به همین دلیل چند هفته ای آقایان را مخاطب قرار داده و اکنون نیز خانم ها را مخاطب قرار می دهیم که برای تداوم زندگی مشترک چگونه رفتاری داشته باشند بهتر است.

تحلیلی بر رفتار بانوان جوان با خود در سال‌های آغازین زندگی!
در هفته گذشته با تعدادی از توصیه ها برای تداوم زندگی آشنا شدیم و قول دادیم تا در این هفته به ادامه ی این بحث بپردازیم که نوعروسان و خانم های جوان چگونه رفتاری در زندگی داشته باشند بهتر است!؟آراستگی ظاهری، آرایش و پوشش مناسب، بوی خوش و آماده کردن خود برای شوهر و هم زمان رسیدگی به کارهای داخل منزل و توجه به کارهای خانه یکی از مهارت های مهم بانوان در زندگی است. رعایت این نکات در ایجاد صمیمیت و جلب رضایت شوهر و در تداوم زندگی مشترک بسیار اهمیت دارد.
جالب است بدانید ما مشاوران در تعدادی از مشاوره های خانوادگی و زوج درمانی ها با رفتارهای افراطی و تفریطی در بین خانم های مختلف در همین زمینه روبرو می باشیم. گاهی با خانم هایی مواجه می شویم که گویا خود را کاملأ فراموش کرده و اصلا به خود نمی رسند و فقط به فکر تمیز کردن خانه و پخت و پز و رسیدگی به منزل هستند!
 

از سویی برخی دیگر فقط به فکر خود هستند و از این آرایشگاه به آن آرایشگاه و از این عمل بر روی صورت به عملی دیگر برای به اصطلاح، زیبا سازی رو می آورند و مسئولیت های درون خانه را فراموش کرده اند!
 


باید بگوییم که هر دو گروه از این خانم ها که در افراط و تفریط به سر می برند در زندگی زناشویی دچار مشکل جدی بوده و نیاز به مشاوره و راهنمایی و آموزش دارند! چه آن کسی که خود را فراموش کرده و کلفت وار فقط کار می کند
و با نرسیدن به خود موجبات گله مندی همسرش را فراهم می کند و چه آنکه فقط به فکر خودش می باشد و رسیدگی درستی در داخل منزل ندارد و از این طریق همسرش را گله مند می کند، هیچکدام نمی توانند یک مرد را خوشبخت کرده و خانواده ای را اداره کنند! داشتن حدی از تعادل در رسیدگی توأمان در توجه به خود و رسیدگی و توجه به زندگی و همسر و فرزند، برای همه ی خانم ها امری ضروری است که شاید لازم باشد برخی از بانوان برای دستیابی به این مهارت حتمأ مورد مشاوره و آموزش قرار گیرند!
اگر خانم های دسته اول می دانستند که چه تعداد بانوی سالمندی وجود دارد که عمر و سلامتی خود را فقط و فقط وقف خانه داری و تميز کاری کرده و به زعم خود فداکارانه در خدمت خانواده و همسر و فرزند بوده و نسبت به وجود خودشان بی توجه بوده و هم اکنون جسمی دارند که سال ها از سن آنها فرسوده تر و دچار چندین عارضه و بیماری گشته و چون هیچگاه خود را ندیدند و از زندگی بهره ای نبردند اکنون نیز روحیه ای افسرده داشته و بسیار پشیمان هستند که چرا با خود چنین کردند و چرا خودشان را دوست نداشتند!؟ خانم های جوان هیچگاه چنین روشی را ادامه نمی دادند و سعی می کردند هر طور شده این شکل از زندگی افراطی را متعادل کرده و با ابتدا دوست داشتن خود و سپس دوست داشتن اطرافیان و خانه و خانواده، رفتار خود را به تعادل برسانند!
 


همچنین اگر بانوان دسته دوم که در رسیدگی به خود دچار تفریط هستند و از بس به دنبال رسیدگی به خود می باشند، از رسیدگی به همسر و فرزند و خانه و خانواده بازمانده اند، می دانستند که هم اکنون چه تعداد خانمی که زندگی خود را اینگونه گذرانده اند، اما در نهایت الان با داشتن سن بالا یا تنها مانده اند یا چندین بار ازدواج کرده و جدا شده اند و اکنون که عمرشان گذشته و می بینند که هیچگاه آن همه رسیدگی به خود نتوانسته پاسخگوی حسرت ها و پشیمانی های فعلی در داشتن خانه و خانواده ی گرم و صمیمی و رابطه ی خوب با همسر و فرزندان و داشتن یک خانواده دلنشین باشد و دچار افسردگی های روحی نیز شده اند! هیچگاه خانم های جوان چنین معامله ای با خود و زندگی و همسر و فرزند خود نمی کردند و حتما و حتما در این رفتارها تجدید نظر کرده و آرام آرام تعادلی در بین رسیدگی به خود و رسیدگی به همسر و فرزند و خانه و خانواده پدید می آوردند!
ما در هفته های آینده بر روی داشتن تعادل در دیگر رفتارها باز هم با شما مطالبی را در میان خواهیم گذاشت و توصیه هایی خواهیم نمود. روز و روزگار بر شما خوش

تألیف، تهیه و تنظیم:فاطمه موسوی، روان شناس و زوج درمانگر
شاهین نوش آبادی، مدرس و مشاور امور خانواده
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر