تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۱۶۷۸
ارتقا فرهنگ آپارتمان‌نشینی در دستور کار

نشان شهروندی به شهروندان برتر اعطا می‌شود

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از اجرای طرح ارتقا فرهنگ آپارتمان‌نشینی در ۳۰ محله پایتخت خبر داد.
نشان شهروندی به شهروندان برتر اعطا می‌شود
به گزارش خبرنگار شهر، مهدی امیری، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی اظهار کرد: امروزه اغلب خانه های ویلایی تبدیل به آپارتمان شده اند و درواقع افراد بخشی از محیط زندگی شان با دیگران مشترک است. این امر موجب می شود تا ساکنان آپارتمان ها حقوق مشترک هم داشته باشند که ضرورت دارد از سوی همسایگان رعایت شود.
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در ادامه به اجرای طرح ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی از سوی اداره متبوعش پرداخت و گفت: این طرح در ۳۰ محله شهر تهران به عنوان پایلوت و نمونه در حال اجرا است. به طوری که در این راستا برنامه‌ها، رویدادها و دوره‌های مختلف آموزشی در سطح محلات برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این رابطه تسهیل‌گرانی در محله انتخاب شده و آموزش داده می شوند که به عنوان رابط بین مدیریت شهری و محله معرفی خواهند شد و توسط آنها خدمات آموزشی به مردم آن محله منتقل می‌شود تا بتوانیم در بسیاری از شاخص‌ها به خصوص در حوزه فرهنگ آپارتمان‌نشینی وضعیت محله را تغییر دهیم.
امیری در ادامه درخصوص برنامه‌های اداره آموزش‌های شهروندی برای سال آتی اظهار کرد: برای سال آتی طرح «کافه هشتادی‌ها» برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود که رویکرد تبیینی دارد و ارائه آموزش‌های لازم به گروه ویژه نوجوان را در پی خواهد داشت. همچنین تکمیل دبیرخانه‌های کانون نوجوانان و توسعه کانون‌های نوجوانی در سطح شهر تهران نیز انجام می شود. بحث تقویت دبیرخانه‌ آموزش‌های شهروندی شهر تهران هم از جمله دیگر برنامه‌هاست. ضمن اینکه درصدد هستیم برای سال آتی اولین همایش اعطای نشان شهروندی به شهروندان برتر شهر تهران را نیز داشته باشیم که به ریاست شورای اسلامی شهر تهران هم اکنون جلسات مقدماتی آن در حال برگزاری است.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر