تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۱۱۶
شهردارمنطقه 19 اعلام کرد

احداث پارک فناورانه لجستیک/ بیمارستان تروما در جنوب‌غرب پایتخت

فرهادی مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های شهرداری منطقه ۱۹ در سال جدید را تشریح کرد.
احداث پارک فناورانه لجستیک/ بیمارستان تروما در جنوب‌غرب پایتخت
تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره مهمترین برنامه ها و اولویت های این منطقه در سال ۱۴۰۲ با اشاره اینکه به لحاظ موقعیت خاص و رویکرد درگاهی این منطقه و به دلیل اینکه یکی از نقاط ورودی تهران است، عنوان «آستان جانان» را برای این منطقه در نظر گرفتیم و امیدواریم برند سازی آن نیز انجام گیرد، اظهار کرد: در منطقه ۱۹ بازار نعمت آباد، عبدل آباد و صالح آباد را از لحاظ اقتصادی داریم که به همه بازارهای تهران طعنه می زنند و این مساله یک ظرفیت بزرگ و اساسی است؛ در واقع حتی اگر این منطقه را به حال خود رها کنیم، باز هم با توجه به ظرفیت ها و چشم انداز این منطقه و اسناد بالادستی به سمت تجاری شدن، انباری شدن و کارگاه های صنعتی کوچک مقیاس حرکت می کند.

انبوه سازی تا سال ۱۴۰۴
وی با بیان اینکه منطقه ۱۹ با جمعیت فعلی حدود ۲۹۰ هزار نفر، ظرفیت جمعیت پذیری ۴۳۰ هزار نفری را در چشم انداز منطقه دارد که بر این اساس به دنبال تعریف لکه هایی برای انبوه سازی تا سال ۱۴۰۴ هستیم، ادامه داد: در آینده باید تدبیر و بازآفرینی ویژه ای در بحث بازارهای منطقه و در کنار آن نگاه ویژه ای نیز به موضوع ظرفیت درگاهی و دروازه ای منطقه داشته باشیم چرا که ما در امتداد منطقه ۱۹، شهر آفتاب و در امتداد شهر آفتاب شهر فرودگاهی را داریم که در سه سطح لجستیک بین المللی، ملی و شهری می توانند به اقتصاد کشور کمک کنند. علاوه بر این ساماندهی و اتصال منطقی این مجموعه ها به یکدیگر یک مساله مهم است که باید در مطالعات و کارهای اجرایی شهر در آینده پیش بینی کنیم.
فرهادی یکی از موضوعات مهم منطقه را مسائل مربوط به ناحیه ۳ عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه سال گذشته توانستیم طرح بازآفرینی ناحیه ۳ را اخذ کنیم و بحث ماده صد ساخت و ساز در این ناحیه را با توجه به شکل گیری قهری آن از طریق مصوبات شورای شهر ریالی کنیم. در حال حاضر در حال گرفتن کدهای نوسازی و شناسایی املاک آن هستیم تا بتوانیم کار مردم را تسهیل و ساماندهی این ناحیه را انجام دهیم.

ممانعت از ساخت و ساز غیرقانونی با همکاری نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی
شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه اتفاقی که در گذشته افتاده این بوده که موقوفه زمین‌ها را واگذار کرده و این دست به دست شدن زمین‌ها باعث ایجاد حق و ایجاد حق نیز باعث اغتشاش در ساخت و ساز شده است، اضافه کرد: زمینه ها و مجوزهای لازم برای کسانی که مستاجر قانونی موقوفه باشند و در بخش مربوط به سرانه ها و شبکه ها حضور نداشته باشند، آماده شده است ولی حقوقی که از طریق واگذاری های موقوفه ایجاد شده باعث علاقمندی برخی افراد به ساخت و ساز غیرقانونی شده است؛ بر همین اساس تلاش  می کنیم با همکاری نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی از این کار جلوگیری کنیم تا این مساله تبدیل به معضل آینده شهر نشود، همچنین باید بتوانیم با موقوفه به صورت مشترک فضاهایی تامین کنیم تا حقوق مردم در نظر گرفته شود و مردم بتوانند در چارچوب ضوابط و مقررات پروانه بگیرند.

احداث پارک فناورانه لجستیک برای مدیریت خرده بارهای تهران
وی یکی از بحث های جدی و بلاتکلیف ناحیه ۳ که سالها است باعث اغتشاش و مشکلات جدی برای مردم شده را موضوعات مربوط به پارک ۱۸۰ هکتاری این محدوده دانست و عنوان کرد: بر همین اساس با توافق و تفاهمی که با سازمان پایانه ها و ستاد معاینه فنی داشتیم در حال تلاش هستیم تا یک پارک فناورانه لجستیک برای مدیریت خرده بارهای تهران و ورودی و خروجی آن داشته باشیم تا به سطح لجستیک شهر آفتاب و شهر لجستیک فرودگاهی کمک کند که طرح آن در حال آماده شدن است.

ایجاد ۱۲ هزار فضای پارک
فرهادی با بیان اینکه با توجه به بازارهای ایجاد شده، یکی از مشکلات جدی کمبود پارکینگ های طبقاتی و عمومی در منطقه است، تصریح کرد: با همکاری با موقوفه حدود ۶ ملک را آماده کردیم تا در آن بتوانیم پارکینگ های طبقاتی احداث کنیم، در واقع در حال آماده سازی ظرفیتی در حدود ۱۲ هزار پارکینگ در نقاط مختلف منطقه هستیم و این کار را با کمک ظرفیت بخش خصوص انجام می دهیم.

راه‌اندازی بیمارستان تروما در آینده‌ای نزدیک
شهردار منطقه ۱۹  در ادامه گفت: به لحاظ سرانه ها به ویژه سرانه های فضای سبز و ورزشی در منطقه کمبود جدی نداریم. در موضوع فضای سبز سرانه منطقه ۲۶ مترمربع است در حالی‌که میانگین تهران ۱۷ متر مربع است، همچنین هر ۱۳ محله منطقه سرای محله دارند و بیش از نیمی از محلات منطقه از زمین و مجموعه های ورزشی برخوردارند، اما منطقه ۱۹ در بحث سرانه درمانی به شدت فقیر است در حالی‌که اگر در همین قسمت ورودی شهر در منطقه ۱۹ خدمات درمانی خوبی ارائه دهیم می توانیم از ورود بسیاری از افرادی که برای بحث درمانی از شهرهای دیگر وارد تهران می شوند به مرکز شهر و ایجاد ترافیک در آن جلوگیری کنیم. در این رابطه از طریق علوم پزشکی دانشگاه تهران و بیمارستان بقیه الله و موقوفه های منطقه پیگیری می کنیم تا یک بیمارستان تروما را در منطقه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های جدی منطقه ۱۹ بوستان ولایت با حدود ۳۰۰ هکتار زمین در استراتژیک ترین نقطه شهر است که پنج منطقه اطراف پارک را نیز درگیر می کند و می تواند عملکرد فرامنطقه ای و فراشهری داشته باشد، افزود: تا کنون طرح های مختلفی برای این پارک ارائه شده، اما به نتیجه نرسیده است؛ در این دوره نظر شهردار تهران این است که این پارک با همان توزیع بخش های بحران، ورزش و فضای سبز تبدیل به یک پارک فناوری شود و غلبه عملکردی آن باید غلبه فناوری باشد؛ طرحی نیز در سازمان نوسازی برای آن آماده می شود که تاکنون این طرح چندین بار در کمیته های راهبردی مورد نقد و بحث و بررسی قرار گرفته و البته هنوز نهایی نشده است. امیدواریم هر چه زودتر و تا نیمه اول امسال این طرح نهایی شود تا ظرفیت این پارک را هر چه زودتر به ظرفیت های شهر اضافه کنیم.

ایجاد بنکداری مدرن و فناورانه در میدان میوه و تره بار مرکزی تهران
فرهادی در پایان خاطرنشان کرد: درخصوص میدان میوه و تره بار مرکزی تهران که در منطقه ۱۹ واقع شده؛ هم بحث توسعه و هم بحث به روز شدن آن را داریم. فضاهای خالی در محدوده این میدان وجود دارد که پروژه های مشارکتی در آن تعریف می کنیم تا بتوانیم بنکداری مدرن و جدید و فناورانه در آن ایجاد  و آن را از حالت بنکداری سنتی خارج کنیم. همچنین در میدان تره بار ۸ هزار کارگر داریم که محل سکونت ندارند و با ایجاد یک سری سوییت ها می توانیم ساماندهی آنها را نیز داشته باشیم.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر