تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۱۰۶۵

مایکروسافت ابزار هوش مصنوعی را به نرم‌افزارهای آفیس اضافه می‌کند

مایکروسافت این موضوع را تنها دو روز پس از عرضه نسخه جدید چت جی‌پی‌تی توسط شرکت اوپن ای‌آی اعلام کرد. هوش مصنوعی مولد مایکروسافت بسیار متکی بر چت‌ جی‌پی‌تی است.
مایکروسافت ابزار هوش مصنوعی را به نرم‌افزارهای آفیس اضافه می‌کند
ایتنا ـ مایکروسافت ابزار هوش مصنوعی را به مجموعه نرم‌افزار‌های آفیس خود از جمله ورد، اکسل و آوتلوک اضافه می‌کند. این شرکت این موضوع را تنها دو روز پس از عرضه نسخه جدید چت جی‌پی‌تی توسط شرکت اوپن ای‌آی اعلام کرد. هوش مصنوعی مولد مایکروسافت بسیار متکی بر چت‌ جی‌پی‌تی است.

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، مایکروسافت روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ویژگی جدیدی با عنوان کاپیلوت (Copilot) که یک موتور پرازشگر است را به نرم‌افزارهای خود می‌افزاید. این موتور امکاناتی همچون خلاصه‌کردن ایمیل‌های بلند در آوت‌لوک، آماده‌سازی پیش‌نویس در ورد و متحرک‌سازی اسلایدها در پاورپوینت را در اختیار کاربران می‌گذارد.

کولت استالباومر، مدیرکل مایکروسافت ۳۶۵ گفت که این ویژگی جدید درحال حاضر تنها برای ۲۰ مشتری سازمانی قابل استفاده است و در ماه‌های آینده به تعداد بیشتری از مشتریان سازمانی عرضه خواهد شد. 

مایکروسافت می‌گوید استفاده از این ابزار باعث می‌شود که کارمندان زمان کمتری را صرف خالی کردن صندوق پست الکترونیک (اینباکس ایمیل) یا تجزیه و تحلیل‌ها در اکسل کنند و به این ترتیب «کارآتر» خواهند بود.

این غول فناوری مستقر در ردموند واشنگتن، ابزار گفتگویی با عنوان «بیزینس چت» که شبیه سرویس محبوب «چت جی‌بی‌تی» است نیز به نرم‌افزار‌های خود اضافه خواهد کرد. این سرویس از کاربر دستور می‌گیرد و با استفاده از داده‌های کاربر، کارهایی همچون خلاصه کردن ایمیل‌های کارکنان در یک پروژه خاص را انجام می‌دهد.
  

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید: «امروز گام مهم دیگری در تکامل نحوه تعامل با محاسبات برمی‌داریم. این گام اساسا روش کار ما را تغییر می‌دهد و موج نوینی از رشد بهره‌وری را برایمان به ارمغان می‌آورد.» 

شرکت‌های دیگری همچون متل (دومین تولید کننده بزرگ اسباب‌بازی در دنیا) و اینستاکارت (شرکت توضیع محصولات غذایی) نیز با هدف تحقق اید‌ه‌های نوین خود درباره تولید اتوموبیل‌های اسباب‌بازی جدید یا پاسخ به سوالات مشتریان در رابطه با محصولات غذایی، ابزار هوش مصنوعی مولدی مانند چت جی‌بی‌تی یا تولید کننده تصویر دال ای را در فضای کاری خود ادغام کرده‌اند. 

گوگل، شرکت رقیب مایکروسافت این هفته از ادغام ابزار هوش مصنوعی مولد در برنامه‌های کاربردی فضای کاری خود همچون گوگل داکس، جی‌میل و اسلایدز خبر داد. گوگل می‌گوید این ویژگی‌ها را در یک سال آینده برای آزمایش در اختیار کاربران تست‌کننده معتمد خود قرار خواهد داد.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر