تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۵۳۹

هنر زندگی (۴۱)

همانطور که ملاحظه نموده اید چند هفته ایست که بر روی ویژگی های زندگی همسران موفق بحث و بررسی می کنیم.  این کار از آن جهت مهم است که روش هایی که همسران موفق در زندگی مشترک در پیش گرفته اند می تواند الگو و راهنمای عملی خوبی برای همه ی همسران باشد. تاکنون بسیاری از نکات و ویژگی ها را برشمردیم و به تفاوت های همسران موفق با یکدیگر رسیدیم که تقریباً وجه مشترک بین همه ی زندگی های زناشویی است و در زندگی همه ی همسران بروز و ظهور دارد:
سلام و‌ درود بر شما همراهان هنر زندگی🌹

🔴 همسران موفق نیز تفاوت های بسیاری با هم دارند

در هفته قبل به این موضوع اشاره کردیم که زندگی همسران موفق از این حیث موفق نیست که شباهت زیاد با هم دارند و یا اینکه مثل هم هستند و مثل هم می اندیشند و تصمیم می گیرند و سلیقه و حتی خلق و خوی یکسانی دارند! خیر، اصلأ اینگونه نیست! شما اگر در زندگی همسران موفق، صلح و صفا و آرامش و عشق و محبت و صمیمیت می بینید، اینها همه محصول مانند هم بودن نیست! بلکه این صحنه های زیبا در زندگی زوجین موفق، تنها محصول یک نوع نگاه احترام آمیز به تفاوت های یکدیگر  و درک و فهم رفتارهای برخاسته از جنسیت ( زن و یا مرد بودن) طرف مقابل است👌  
شناخت رفتارهای جنس مخالف از جمله بحث برانگیزترین و در عین حال جالب ترین و لازم ترین مباحثی است که مطالعه و توجه به آن را توصیه می نماییم. 
برای ما مشاوران، گاهی بسیار عجیب است که ببینیم کسی به سراغ ازدواج رفته، در حالیکه مورد رفتارهای جنس مخالف هیچ اطلاعات و آگاهی نداشته و یا مقدار آن اندک است!
 

زن و مرد به صورت فطری تحت تاثیر جنسیت خود، خیلی متفاوت از یکدیگر رفتار می کنند. رفتارهای ذهنی و فکری زن و مرد در خیلی از موارد باهم تفاوت دارد. به عنوان مثال در شیوه ارتباط برقرار کردن زن و مرد با دیگران، تفاوت های جدی ملاحظه می گردد. خانم ها خیلی علاقه مند به ارتباط برقرار کردن با دیگران هستند و به آن اهمیت می دهند. آنها حس پیوندجویی قوی دارند، در صورتیکه آقایان حس اقتدار و استقلال طلبی در روابط از خود نشان می دهند! همین موضوع باعث می شود تا در هنگام بروز ناراحتی در زندگی، خانم ها آن را با مادر، خواهر و یا دوست خود در میان می گذارند ولی آقایان در خود فرو رفته و اصطلاحاً در خود می ریزند و با کسی در میان نمی گذارند! 

 خانم ها بیشتر اهل معاشرت و رفتارهای اجتماعی هستند، آنها دارای مهارت‌های برقراری ارتباط‌ اجتماعی هستند ولی مردان فاقد آنند
و در بسیاری از آقایان دیده می شود که کمتر قادر به برقراری رابطه اجتماعی مناسب حتی با دوستانشان هستند و در هنگام ناراحتی‌های احساسی، به‌جای مواجهه با مورد ناراحت‌کننده، بیشتر سعی می‌کنند آن را از هر طریق ممکن و لو اینکه در درون خود بریزند، به حداقل برسانند! 
مردان و زنان دارای حس حسادت یکسان بوده اما مردان بهتر می تـوانند این حس را پنهان سازند. نمایان ساختن حس حسادت در زنان احتمالاً به همان روحیه ای بر می گردد که در خود احساس ضعف نموده و انتقاد از خود داشته و به دوست داشتنی بودن خود مطمئن نیستند!
 مـردان صداهای گوشخراش، دست دادن محکم و رنگ قرمز را ترجیح می دهند. مـردان در حل مسائل فنی بهتر می باشند. زنان دارای گوش تیزتری می باشند و هنـگام صحبت کردن از واژه های بیشتری استفاده می کنند و در تکمـیل و اتـمام وظـایف بطور مستقل، بهتر از مردان می باشند.
 
 
هنگامی که مردان وارد اطاق می شوند به دنبال راه خروج می گردند، خـطـر احـتمالی را برآورد کرده و راه های گریز را می سنجد، در حالیکه زنان به چهره میهمانان توجه می کنند تا پـی ببرند که میـهمانـان چه کسانی بوده و چه احساسی دارند.
مردان قادر می باشند تا اطلاعات را طبقه بندی کرده و در مغزشان ذخیره کنند. زنـان تمایل دارند تا اطلاعات را بارها و بارها در مغزشان مرور کنند. هنگامی که زنان مشکلاتشان را بـا مـردان در میان می گذارند دنبال راه حل نمی گردند. آنها تنها نیاز دارند تا فردی به حرف هایشان گوش دهد، ولی معمولاً آقایان سریع می خواهند اظهار نظر کنند و راه حل ارائه دهند!
شناخت همین ویژگی های مرتبط با جنسیت برای ازدواج و تداوم زندگی های مشترک بسیار لازم و ضروری است و اینکه زوجین موفق در عین شناخت این تفاوت ها، به آنها توجه نموده و احترام می گذارند!
انشاءالله در هفته آینده دنباله ی این بحث را پی خواهیم گرفت و برای شما عزیزان نیز زندگی سراسر عشق و امید و انرژی های مثبت آرزو می نماییم.🙏🌹

فاطمه موسوی، روان شناس
شاهین نوش آبادی، مشاور
 
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر