تاریخ انتشاريکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۵۱۳

هنر زندگی (۳۸)

سلام و درود بر شما دوستان عزیز 🌹

با توجه به اهمیت صبر در رفتارهای انسان، بر اساس قولی که داده شد، این هفته را نیز بنا داریم تا بر روی این فضیلت صبر برایتان بنویسیم. چه اینکه صبر در بین فضایل اخلاقی، بهترین زینت برای خلق و خوی انسان برشمرده شده است. ببایید با هم ببینیم انسان های صبور چگونه رفتاری دارند!؟ 

🔴 ویژگی های رفتاری انسان های صبور

انسان های صبور به دلیل نتایج شیرین و سودمندی که از صبر خود دیده اند، همواره بر روی این ویژگی رفتاری خود تمرین و‌ ممارست و تمرکز می نمایند. آنها در مواجهه با رفتار بد دیگران، برای پاسخگویی و واکنش، عجله ای نداشته و با صبر کردن، به خود فرصت می دهند تا بهترین پاسخ و واکنش را داشته باشند!
در حقیقت صبور بودن در مقابل مشکلات و سختی ها ویژگی پسندیده ای است که به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم ها را بگیرید و عکس العمل یا قضاوت اشتباهی را انجام ندهید! بنابر این صبر یعنی واکنش در بهترین فرصت نه در اولین فرصت!



البته باید گفت که انسان های صبور با این بینش زندگی می کنند که صبر را یک قدرت می دانند نه یک ضعف! آنها از این قدرت خود سودهای سرشار برده اند چرا که گاهی کمی صبر، شکست را به پیروزی و گاهی کمی عجله، پیروزی را به شکست تبدیل می کند!
یکی دیگر از اعتقادات جدی انسان های صبور این است که آنها معتقدند بهترین درس ها را
در زمان سختی آموخته اند
و دانستند که صبور بودن
یک ایمان است و خویشتن داری یک عبادت!
جمله ای که انسان های صبور با خود تکرار می کنند عبارت است از اینکه «هر روز بخواه یه کمی بهتر باشی، کمی بهتر از دیروز، کمی صبور تر، کمی بخشنده تر، کمی مهربان تر» 
و جمله ی دیگر اینکه« صبور باش هم حکمت را می فهمی هم قسمت را می چشی هم معجزه را می بینی»

در طرز تفکر انسان های صبور و نگاهشان به هستی این ویژگی قابل رویت است که در خود تکرار می کنند: صبور باش، آرى باز هم صبر کن، آنچه برایت پیش می آید، و آنچه برایت رقم می خورد، به دست بزرگترین نویسندهٔ عالم ثبت شده، او که بدون اِجازه اش حتّی برگی از درخت نمی‌افتد، و او هیچگاه بد تو را نمی خواهد. صبر کن چرا که او حتی در هنگام سختی ها درس های گرانبهایی به تو می دهد!

 

در ادامه باید بگوییم که صبر تنها عصبانی نشدن نیست، صبر یعنی اینکه قادر باشید ۷ احساس و هیجان زیر را در خود کنترل، مدیریت و مهار کنید: تنفر - علاقه - لذت - اضطراب - خشم - غم و ترس. اگر بتوانید بروز عکس العمل ناخوشایند در مقابل این هفت احساس را از روان خود بگیرید و به اندیشه تان مجال تأمل بیشتر جهت ابراز عکس العمل خوشایند در برخورد با آنها بدهید شما آدم صبوری هستید.

برای همه ی انسان های طالب رشد و تعالی آرزوی موفقیت در داشتن صبر و صبوری می نماییم🙏

فاطمه موسوی، روان شناس
شاهین نوش آبادی، مشاور
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر