تاریخ انتشارشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۴۹۶

هنر زندگی (۳۶)

با سلام بر شما میهمانان خدا🌹
 
امیدواریم روزها و شب های پر از خیر و برکت ماه مبارک رمضان را با صحت و سلامتی پشت سر گذاشته و دعاها و نیایش های شما از سوی خداوند مهربان اجابت گردد.
به درستی که این ماه بزرگ سرشار از خیر و برکت است و همه ما که توفیق ورود در آن را یافته ایم، بتوانیم از آن به عنوان نقطه ی عطفی برای یک شروع مجدد و آغاز یک زندگی سراسر رشد و تعالی استفاده کنیم.
در هفته گذشته وقتی صحبت از هدیه ی همسران موفق به یکدیگر شد، به این نتیجه رسیدیم که ارزشمندترین هدیه ای که همسران می توانند نه تنها در شب عید، بلکه در سراسر زندگی به یکدیگر تقدیم کنند همانا آرامش و آسودگی خاطر است و برخی از رفتارهایی که می تواند این فضا را ایجاد نماید برایتان برشمردیم. اکنون دنباله آن بحث را پی می گیریم:
 
🔴 رفتارهای آرامش بخش همسران موفق
 
حتماً توصیه
می کنیم که ابتدا مروری بر مطالب هنر زندگی ۳۵ داشته و سپس این مطلب را دنبال کنید. چون ادامه همان بحث است.
آرامش در زندگی مشترک، مسأله ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. خانه محل امن و آرامش است و اگر این اصل مهم در خانه ای نباشد، زندگی ما با چالش جدی مواجه خواهد شد. در یک زندگی متلاطم نه تنها زوجین، بلکه اطرافیان و فرزندان هم آرامش نخواهند داشت.
شکوفایی عشق و دوست داشتن در زندگی مشترک خیلی می تواند برای زوجین آرامش بخش باشد. باید دانست که همین عشق می تواند در سایه ی شناخت از یکدیگر شکل بگیرد. زوجین هر چه بیشتر همسر خود را بشناسند، می توانند بهتر او را درک کنند و رفتارهای او برایشان قابل توجیه است. بدون شناخت از طرف مقابل، رفتارهای همسرتان ممکن است برایتان تعجب آور باشد. اما چنانچه شناخت و معرفت کافی از همسرتان داشته باشید، رفتارهای او بیشتر برایتان قابل قبول خواهد بود.
برای رسیدن به شناخت، لازم است آقایان مطالعه درباره ی دنیای زنانه و رفتارهای ایشان و خانمها مطالعه در مورد دنیای مردانه و رفتارهایشان را افزایش داده و مقالاتی در این ارتباط بخوانند.
پس از کسب این شناخت است که زوجین متوجه می شوند به چه میزان خانمها باهم و آقایان نیز با هم رفتارهای مشترک داشته و از این طریق می توانند بسیاری از رفتارهای همسر خود را تجزیه تحلیل نموده و فقط او را به داشتن رفتاری خاص متهم ننمایند. همینکه خانمی متوجه شود آقایان دارای چه روحیات و خصوصیات اخلاقی و شخصیتی مشترکی هستند و بالعکس آقایان نیز متوجه شوند خانم‌ها دارای چه ویژگی های اخلاقی و رفتاری مشترکی هستند، کافیست تا بیش از ۷۰ درصد از مشکلات ارتباطی شان با یکدیگر رفع شود.

 راه دیگری که باعث شناخت کامل تر شما از همسرتان خواهد شد، صحبت کردن با اوست. زوجینی که بیشتر با هم صحبت می کنند نسبت به دنیای یکدیگر شناخت بیشتری داشته و رفتار های یکدیگر را بهتر درک می کنند.
بیان این نکته نیز حائز اهمیت است که هر آنچه که بتواند به فضای اعتماد بین همسران کمک کند، قطعاً آرامش‌بخش خواهد بود.
به عنوان مثال پرهیز از هرگونه رفتار شک برانگیز می تواند کمک شایان توجهی به ایجاد اعتماد فی مابین که در نهایت منجر به آرامش بیشتر در زندگی خواهد شد، بنماید. هر نوع پنهان کاری در رفتار زوجین سطح
اعتماد را پایین آورده و به همان نسبت آرامش از زندگی آنها رخت بر می بندد. این پنهان کاری ها در هر موردی می تواند بروز و ظهور داشته باشد، در رفت و آمدها، معاشرت ها، قرار ملاقات ها، خرج کردن ها، گفتگوها، تماس های تلفنی، پیامکها، چت کردن ها و غیره.

 

به خصوص امروزه زیاد مشاهده می شود که نحوه استفاده غلط از گوشی موبایل تبدیل به نوعی ایجاد حاشیه و نا امنی های روانی برای همسران نسبت به یکدیگر شده است. این موضوع به قدری شایع شده که هم اکنون حجم زیادی از پرونده های مربوط به اختلافات زناشویی را در بر گرفته و فضای آرام در زندگی همسران را به مقدار قابل توجهی از بین برده است.

 

توصیه جدی ما به همه زوجین چنین است که تا حد امکان هیچگونه پنهان کاری در هیچ زمینه ای نسبت به همسر خود نداشته باشند تا زمینه ی هرگونه ایجاد شک و شبهه و فضای بی اعتمادی از بین برود. آنگاه خود شاهد خواهید بود که چه فضای آرامش بخشی بر زندگی شما سایه خواهد افکند.
برایتان آرزوی توفیق در ایجاد چنین آرامشی را داریم.🌹
 
فاطمه موسوی، روان شناس
شاهین نوش آبادی، مشاور
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر