تاریخ انتشارشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۸۳

هنر زندگی (۳۴)


سلام بر شما گرامیان
آخرین سلام قرن را در شرایطی خدمت شما تقدیم می کنیم که تنها یک روز به پایان سال ۱۴۰۰ و پایان قرن چهاردهم هجری شمسی باقی مانده است. بسیاری از انسان ها در قرن چهاردهم پا به عرصه وجود گذاشته و بسیاری دیگر نیز به سرای باقی شتافته اند! شاید اگر می توانستیم با آنها که رفته اند ارتباط برقرار کنیم، به ما می گفتند که ای کسانی که هنوز فرصت زندگی کردنتان باقیست، عشق بورزید و محبت کنید که زیباترین و عالی ترین جلوه در رفتارهای بشر است🌹
به همین مناسبت در ادامه ی مباحث مربوط به رفتارهای زوجین موفق به بحث مهم زیر می پردازیم: 

🔴 زوجین موفق، از حال دل هم غافل نیستند❤️

شاید بتوان با قاطعیت گفت که عشق ورزی و مهرورزی از مهمترین ویژگی‌های رفتاری زوجین موفق با یکدیگر در وهله ی اول و با تمام انسان های پیرامونی در مراحل بعدی است. 
به عبارت دیگر زوجین موفق در تمامی مراحل زندگی و حتی در موقعیت های خاص و شلوغی های زندگی مانند مشغله های شب عید و ارتباطات وسیع و متراکم روزهای عید، هیچگاه از همسرشان و بخصوص حال دل همسرشان غافل نشده و مراقب باک عاطفی روانی او هستند! 
یعنی ابراز علاقه و توجه عاشقانه به همسر را که توأم با عشق ورزی و مهرورزی کلامی و عملی است را در لوای صمیمیت و احترام همواره در رفتارها و گفتارهای خود لحاظ می کنند و از این طریق به همسر خود در طول زندگی اثبات می کنند که نفر اول زندگیشان بوده و اولویت اول در همه ی ارتباطات انسانی اش، اوست!
برای خیلی ها و بخصوص آقایان همواره این سوال مطرح است که آیا واقعاً این رفتارها و گفتارهای صمیمانه و عاشقانه باید برای همسران تکرار شود!؟ آنها گاهی با تعجب می گویند: مگر همسر من نمی داند که دوستش دارم!؟ 
در پاسخ به این دسته از آقایان غافل از دل همسر، باید عرض کنیم که بله، بسیار لازم است تا ابراز عشق و محبت هم بصورت کلامی و هم عملی در طی هر روز نسبت به همسرمان بصورت خالصانه و عمیق بخصوص از سوی آقایان انجام شود چون این موضوع نیاز جدی روحی و عاطفی خانم هاست! 


ما مشاوران امور خانواده و زوجین، کم ندیده ایم بانویی را که در ظاهر چیزی از مال دنیا و ظواهر زندگی کم ندارد، اما به زندگی بی انگیزه شده و هیچ رمق و نشاط روحی نداشته و کاملاً مشهود است که افسردگی گرفته و هنگام گفتگو به پهنای صورت خود اشک می ریزد و از بی توجهی همسرش به خود می نالد! و جالبه وقتی با همسر چنین بانویی پیرامون نیاز عاطفی روانی همسرش صحبت می کنیم، ابراز تعجب کرده و با جمله ی سوالی می پرسد: «یعنی واقعاً همسرم نمی داند که من دوستش دارم!؟ پس این همه زحمت و تلاش من در زندگی برای چیست و برای کیست!؟ او باید متوجه باشد که من چقدر او و زندگی مشترکمان را دوست دارم که اینقدر برای تامین نیازها و معیشتمان تلاش می کنم.»
مضمون جمله ی فوق با تعابیر گوناگون از دهان بسیاری از آقایان شنیده می شود و این آقایان همواره با استدلال و منطق می خواهند اثبات کنند که همسرشان را دوست دارند ولی غافل از آن هستند که همسرشان به منطق و استدلال های پیاپی او که خیلی هم روان و شیوا مطرح می شود نیاز ندارند! آنها به ابراز احساسات و عشق و عاطفه نسبت به خودشان نیاز دارند و اگر این دسته از همسران نیز می خواهند که جزو زوجین موفق بوده و زندگی شیرین و دلچسبی را تجربه کنند باید که این رفتار را همیشه و همواره و همه روزه و با تنوع و توجه و سلیقه ی خوب، تکرار کنند. 
بنابر این اجازه فرمایید به عنوان آخرین توصیه در قرن حاضر همین موضوع را در دستور کار قرار دهیم و در سال نو بهترین عیدی نسبت به همسرمان را ابراز عشق و محبت روزانه در نظر بگیریم و به آن عمل کنیم. فراموش نکنیم که رابطه ی انسانی همچون گل و گلدان نیاز به توجه و آبیاری مداوم دارد و این ابراز محبت و عشق و صمیمیت توأم با احترام، بهترین شکل مراقبت از این رابطه ی مهم زندگی مان است. همان رابطه ای که خداوند مهربان نیز در سرای آخرت پس از سوال از رابطه با خودش(نماز) از کمیت و کیفیت رابطه با همسر و خانواده سوال خواهد نمود، چرا که از مهم ترین نعمت های زندگی هر انسان است: «ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم (تکاثر/۸) سپس در آن روز از نعمت های داده شده سوال می شود»



به امید موفقیت و سربلندی همه زوجین در برقراری ارتباط کلامی و عملی صمیمانه و عاشقانه با پروردگار زیبایی ها و همچنین با همسر و اعضای خانواده و تامین نیازهای عاطفی روانی عزیزانشان علاوه بر نیازهای مادی و معیشتی؛ روزها و لحظه های پر از خیر برکتی را برای همه شما عزیزان در سال جدید آرزومندیم🌹

فاطمه موسوی، روان شناس
شاهین نوش آبادی، مشاور
 
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر