تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۱۷۲۲

هنر زندگی (۱۳۱)

درود بر همسران جوان
آغاز زندگی مشترک به نوعی پایان دوران سرخوشی و خوش گذراندن با دوستان و برای خود زندگی کردن است. با ازدواج و همسرگزینی نوعی تعهد و احساس مسئولیت در زندگی آغاز می شود که دقت و توجه بیشتری را هریک از همسران باید در رفتار خود لحاظ کنند. به دنبال توصیه هایی که تاکنون برای نوعروسان داشتیم در این هفته نیز نکات دیگری را خدمتشان مطرح می کنیم:

توصیه های دیگری به نوعروسان
مشاوران امور خانواده در مشاوره های قبل از ازدواج به هریک از زوجين توصیه می کنند که بر روی رفتار و روحیات جنس مقابل مطالعاتی انجام دهند. اگر نوعروسان به این توصیه عمل کرده باشند تاکنون دریافته اند که آقایان علاوه بر اینکه به عشق و محبت همسر خود نیازمند هستند، بسیار دوست دارند
تا مورد تقدیر و حمایت همسرشان نیز قرارگیرند. بنابر این به نوعروسان توصیه جدی می کنیم که همواره شوهر خود را همراهی کنید، چرا که یکی از وظایف زن در برابر همسرش این است که همیشه از مرد خود حمایت کند.
 


خیلی خوب است که همیشه در کنار شوهرتان بایستید و به صورت یک تیم قوی و منسجم با هم کار کنید. این کارها می تواند فعالیت روزانه باشد و یا انجام یک کار بزرگ برای دستیابی به یک هدف بزرگ. مردان نه تنها خوشحال می شوند وقتی در هر قدمی که بر می دارند، شما همراهیشان کنید و در کنار آنها حضور داشته باشید، بلکه از این حمایت و همراهی انرژی مضاعف نیز می گیرند. از سوی دیگر توصیه ما این است که هیچگاه درباره همسرتان منفی صحبت نکنید. آبرو و شخصیت شوهر خود را چه هنگامی که تنها هستید و چه هنگامیکه در جمع حضور دارید، حفظ کنید. درباره شوهرتان و یا خانواده اش در پیش دوستان، اقوام و آشنایان خود منفی صحبت نکنید. جلوی دیگران از او انتقاد نکنید و او را به خاطر اشتباه کوچکی که مرتکب شده است سرزنش و یا تحقیر نکنید. منفی صحبت
کردن در مورد همسرتان در حضور دیگران باعث کاهش ارزش شما و همسرتان می شود. اگر مشکلی دارید آن را بین خودتان دو نفر حل کنید.اما اگر موضوعی در رفتار همسرتان مطرح است که به شدت شما از آن نگران هستید و نمی دانید که چکار کنید، حتما توصیه می کنیم بجای مطرح کردن با پدر، مادر و یا خانواده ی خود یا همسر، به یک مشاور امور خانواده مراجعه کرده و مشورت نمایید.

مطمئن باشید با مشورت گرفتن از یک متخصص امور خانواده شما خیلی بهتر می توانید آن موضوع را حل و فصل کرده و از بغرنج شدن و پیچیده تر شدنش جلوگیری کنید.

توصیه ی دیگر ما این است که خانم ها اگر گاهی هم به درد دل های شوهرشان گوش کنند، بد نباشد! درست است که ما همیشه به آقایان توصیه می کنیم که برای خانم ها شنونده ی خوبی باشند و به درد دل های خانمشان گوش داده و اهمیت دهند، اما چون زن و شوهر هر دو به همراهی هم نیاز دارند، وقتی شوهرتان نیاز دارد با شما صحبت کند خوب است که در دسترس باشید، برایش وقت بگذارید و به حرف ها و درد دل های او گوش کنید و به نیازهای او رسیدگی کنید. پاسخ مناسب
به نیازهای او بسیار مهم است.

همواره سعی کنید برای شوهرتان غذای مورد علاقه اش را بپزید، در مواقعی که خسته و یا کلافه است از او مراقبت کنید، اگر بیمار بود حتما حواستان به شوهرتان باشد و به او توجه کنید و به هنگام نیازهای زناشویی آمادگی های لازم را داشته و پاسخ مناسب بدهید. فراموش نکنید که پاسخ مناسب دادن به نیازهای شوهر یکی از مهم ترین وظایف زن در شوهرداری است و این رفتار یکی از مهمترین نشانه های اهمیت دادن و دوست داشتن همسرتان است. مطمئن باشید همسر شما نیز در موقع لزوم بهترین پاسخ ها را به نیازهای مختلف شما داده و رفتاری مناسب با شما خواهد داشت!

در انتها اجازه دهید بار دیگر این جمله ی معروف و پرمعنا را با هم مرور کنیم که می گوید پشت هر مرد موفقی، یک زن موفق و استوار ایستاده است. تجربه نشان داده است که یک همسر خوب و حامی به شوهرش کمک می کند تا یک زندگی مشترک موفق ساخته شود. بنابر این نقش زن در زندگی مشترک بسیار مهم و حیاتی است و یک همسر خوب حتی می تواند تغییرات مثبتی را در مرد ایجاد کند.
ما باز هم در این خصوص با شما مطالبی را درمیان خواهیم گذاشت. موفق باشید.

اقتباس، تهیه و تنظیم:فاطمه موسوی، روان شناس و زوج درمانگر
شاهین نوش آبادی، مدرس و مشاور امور خانواده
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

علیرضا محمدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب بودن مطلب و صدای اون خانم و اون توصیه هاتون به تازه عروس ها
مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر