کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لزوم برخورد سختگیرانه‌ با منابع آلاینده

پیش‌بینی تشدید آلودگی هوای تهران و کرج

13 دی 1401 ساعت 11:46



رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وضعیت بسیار بد کیفیت هوای تهران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۳ و ۱۴ دی) خبر داد و گفت: در این شرایط لازم است برای کنترل آلاینده‌ها سختگیرانه‌تر برخورد شود و همه مردم از فعالیت در فصای آزاد بپرهیزند.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با توجه به صدور هشدار قرمز هواشناسی نسبت به تشدید آلودگی هوا در تهران و کرج اظهار کرد: طی امروز (۱۳ دی) آلودگی هوای ناشی از سوخت‌های فسیلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه روزهای گذشته شاخص آلاینده از عدد ۱۵۰ عبور کرد و طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ دی) کیفیت هوا کاهش بیشتری پیدا می‌کند.
وی تاکید کرد: اگر آلاینده‌ها به‌صورت جدی کنترل نشوند، با توجه به اینکه شرایط جوی پایداری شدیدتری خواهد داشت، شاخص آلایندگی می‌تواند از عدد ۲۰۰ نیز عبور کند و در شرایط بسیار ناسالم قرار گیرد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره میزان تاثیر ورود سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه (۱۴ دی) به تهران بر کیفیت هوای پایتخت اظهار کرد: سامانه بارشی که وارد کشور می‌شود عمدتا جنوب غرب کشور را درگیر می‌کند و پدیده غالب در تهران و کرج آلودگی هوا است که طی امروز و فردا در شرایط نامطلوب‌تری قرار می‌گیرد.
ضیاییان در پایان تصریح کرد: بر اساس هشدارهای صادر شده باید برای کنترل آلاینده‌ها و منابع تولید آلاینده سختگیرانه تصمیم‌گیری و برخورد شود و نه تنها افراد حساس بلکه تمامی مردم از فعالیت در هوای آزاد پرهیز کنند.


کد مطلب: 914

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/914/پیش-بینی-تشدید-آلودگی-هوای-تهران-کرج

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com