کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

8 آذر مانور سراسری زلزله در مدارس کشور

6 آذر 1401 ساعت 17:22

پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله اعلام کرد: سه‌شنبه ۸ آذر ماه بزرگترین مانور سراسری زلزله در مدارس کشور با به صدا درآمدن زنگ زلزله فرضی به اجرا درمی‌آید.


تهران - ایرنا - به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، با نواخته شدن این زنگ - که به منزله یک زلزله فرضی است - و به طور همزمان در فاصله زمانی ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ به مدت یک دقیقه به صدا درمی‌آید؛ حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز در ۳۲ استان کشور نحوه صحیح پناه‌گیری، عملیات تجسس، امداد و نجات و انتقال و درمان مجروحان، هنگام مواجهه با زلزله را طبق آموزش‌های ارائه شده به طور عملی به مرحله اجرا در می‌آورند.
در این مانور که دستورالعمل اجرایی آن از طریق وزارت آموزش و پرورش به مدیران تمامی مدارس ارسال شده است دانش‌آموزان چگونگی پناه‌گیری سریع و صحیح هنگام وقوع زلزله را تمرین می‌کنند.
این مانور به همت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و مشارکت وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی، مدیریت بحران، وزارت کشور، وزارت عتف، جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، مانور شبیه‌سازی شرایط بحرانی و یک مجموعه از تمرین‌ها برای ارزیابی برنامه‌های تدوین شده به منظور مقابله و مواجهه با حوادث و بلایا به ویژه زلزله در تمامی مکان‌ها از جمله مدارس است.


کد مطلب: 843

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/843/8-آذر-مانور-سراسری-زلزله-مدارس-کشور

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com