کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هنر زندگی (55)

29 مرداد 1401 ساعت 10:16


سلام و درود بر شما راهوران راه زندگی

تجربه نشان داده که روز و روزگار همواره سریع می گذرد و زندگی ما نیز در حال سپری شدن است. خوشا به احوال کسانی که این زندگی در حال گذر را خوب می گذرانند و صد البته که نحوه گذران زندگی، به خود ما و نحوه تفکر و تصمیمات و انتخابهای ما بستگی دارد.
در هفته گذشته به چند شیوه در زندگی زوجین موفق برای تعمیق رابطه شان و اینکه چگونه زندگی خود و همسرشان را گرم و عاشقانه نگه می دارند تا زندگی بر آنها بهتر بگذرد، اشاره کردیم. یقیناً با اطلاع و آگاهی یافتن از این روش ها، ما نیز می توانیم برای خود و همسرمان، زندگی شیرین و دلچسبی رقم بزنیم.
 


 شگردهای همسران موفق در تعمیق روابط خود با یکدیگر

بد نیست بدانیم از مهمترین کارکردهای بکارگیری این شگردها، همانا تضمین تداوم زندگی، آنهم به صورتی گرم و صمیمانه با همسرمان است. واقعاً حیف است که این یک بار فرصت زندگی کردن را شاد و شیرین و عاشقانه نگذرانیم!
شما هم تاکنون حتماً فراوان دیده اید زوجین موفقی که سال های طولانی از زندگی مشترکشان می گذرد و روز به روز بر عشق و محبت و‌ توجهشان نسبت به یکدیگر افزوده می شود. آنها تلاش می کنند تا از زبان های مختلف عشق؛ نسبت به یکدیگر استفاده کنند.
 متخصصان رابطه در امور خانواده مانند گری چاپمن معتقدند که پنج زبان عشق برای تعمیق روابط بین همسران به صورت رایج وجود دارد. این موارد عبارتند از: 
۱- گذراندن زمان با کیفیت که معنای آن حضور و نزد یکدیگر بودن است. اینکه همسران اوقات خود را بیشتر با یکدیگر بگذرانند. در این اوقات بهتر است گوشی های خود را خاموش کرده و با یکدیگر گفتگوی موثر انجام دهند. هرقدر بتوانند شنونده های بهتری برای هم باشند، گفتگوی بهتر و موثرتری انجام خواهد شد و اوقات با کیفیت تری را با هم خواهند گذراند.
۲- ارائه خدمات به هم که معنای آن توجه به خواسته ها و نیازها و اولویت های یکدیگر بوده و وقت گذاری برای رسیدگی و انجام آنها می باشد.
۳- تهیه هدایای بزرگ و کوچک برای هم؛ با مناسبت و یا بدون مناسبت و اهدا به یکدیگر که قطعاً برای هر کسی که هدیه دریافت می کند خیلی شورانگیز است و نسبت به هدیه دهنده علاقه عمیق قلبی پیدا می کند.
۴- اظهارات تأییدی و اینکه بهم بگویند یکدیگر را چقدر دوست داشته و قبول دارند! یادآوری ویژگی های مثبت به جای عیب جویی از یکدیگر! این خیلی مهم است که همسران مراقب باشند به مرور زمان چشم فضیلت بین آنها ضعیف نشده و یا خدای ناکرده کور نگردد!
۵-  لمس فیزیکی اعم از دست در دست داشتن هنگام قدم زدن و یا در آغوش گرفتن هم که به لحاظ روحیه گرفتن خیلی انرژی بخش است! برای تعمیق رابطه عاشقانه در زناشویی خیلی خوب و مناسب است که همسران یکدیگر را گرم در آغوش بگیرند.
 

 
 همه ما شیوه هایی که احساس می کنیم دوستشان داریم را ترجیح می دهیم اما باید بخاطر داشته باشیم که نحوه ی اجرای هر کدام از این زبان های عشق باید خالصانه و مستمر باشد. برای بعضی ها زدن حرف های تأییدی بهتر و راحت تر است. برای بعضی دیگر ممکن است که گذراندن وقت با کیفیت با شریک زندگی خود باعث شود احساس دوست داشته شدن بیشتری کنند. برخی دیگر هدیه خریدن و هدیه گرفتن که جنبه ی غافلگیری و هیجان دارد را بیشتر می پسندند و خیلی ها هم لمس فیزیکی و در آغوش گرفتن را ترجیح می دهند. هر پنج زبان عشق مهم هستند و تزریق این پنج عنصر در روابط شما باعث ایجاد نزدیکی می شود و به شما کمک می کند تا احساس جذابیت بیشتری نسبت به یکدیگر داشته باشید. بدیهی است زوجینی که از هر ۵ زبان عشق در موقعیت های مناسب خودش استفاده می کنند قطعاً از تنوع بیشتری برای تعمیق روابط خود استفاده می کنند که کارساز تر است.
 اما شناختن زبان عشق همسرمان خود قصه ی دیگریست که توجه به آن بسیار مهم است! شما درست مثل زبان مادری خود، یک زبان عشق شخصی دارید، در وهله‌ی نخست باید زبان عشق خود را کشف کنید و به همسرتان نیز بگویید که چه زبان عشقی دارید! بدین ترتیب او زبان عشق شما را یافته و راحت‌تر به شما ابراز عشق و محبت می کند. همچنین برای ابراز عشق و علاقه به همسر خود باید زبان اصلی او را نیز کشف کنید. در این رابطه بهتر است همسرتان نیز خودش به شما یاری رساند و در معرفی زبان عشق خود، شما را راهنمایی کند. توجه داشته باشید که همه‌ی ما به زبان‌های متفاوتی عشق، تنفر، خشم یا خوشحالی خود را بیان می‌کنیم. بدین‌رو این احتمال وجود دارد که زبان عشق شما با زبان عشق همسرتان یکسان نباشد. پس برای اینکه ارتباط مؤثرتری با همسر خود داشته باشید باید زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرید. درک زبان عشق قطعاً می‌تواند به شما در درک بهتر خود، شریک زندگی و رابطه عاطفی‌تان کمک کند.

برای همه شما خوبان آرزو می کنیم تا در شناخت زبان عشق خود و همسرتان موفق بوده و از این طریق به تعمیق رابطه ی عاشقانه و تداوم زندگی لذت بخشتان کمک کنید.

تهیه و تنظیم:
فاطمه موسوی، روان شناس
شاهین نوش آبادی، مشاور امور خانواده
 

پیام زندگی (51)


کد مطلب: 676

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/676/هنر-زندگی-55

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com