کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار به متخلفین کنکور

4 تير 1401 ساعت 17:14

محرومیت از گزینش علمی و ابطال و محرومیت از آزمون از یک تا ۱۰ سال در انتظار داوطلبان متخلف کنکور سراسری ۱۴۰۱ است.


 به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، پنج روز تا برگزاری آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۱ باقی مانده است بنابراین داوطلبان باید ضمن حفظ آرامش خود توصیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور را برای حضور در سرجلسه جدی بگیرند تا دچار مشکل و عواقب بعدی آن نشوند، چرا که در قانون برای برخورد با هرنوع تقلب و تخلف در آزمون سراسری پیش بینی های لازم انجام شده است.
داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۱ روز امتحان باید وسایل و مدارک ضروری همچون کارت ورود به جلسه، کارت شناسایی، مداد همراه خود داشته باشند و از آوردن هرگونه وسیله غیرمجاز ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه دار جدا خودداری کنند تا از نظر قانونی دچار مشکل نشوند.
طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون های سراسری همراه داشتن و استفاده از هر گونه وسیله غیرمجاز ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار مثل تلفن همراه، انواع ساعت، دستبند، عینک و انگشتر هوشمند، پیجر و هندزفری، انواع خودکار و پاکن  هوشمند، همچنین تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست اندرکاران آزمون ثبت نام با هویت مجعول (ارایه مدرک، گواهی یا تصویر گواهی مجعول) ممنوع بوده و مصداق تخلف است.
براساس این قانون، محرومیت از گزینش علمی و ابطال و محرومیت در آزمون همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ۱۰ سال آینده در انتظار این داوطلبان متخلف است.
حتی در برخی موارد این تخلفات شامل جزای نقدی و مجازات حبس از یک تا  پنج سال یا هر دو مجازات را در بر دارد که این مجازات شامل کمک به داوطلبان دیگر جهت پاسخگویی به سوالات، خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها، تلاش در جهت دستیابی و افشای سوالات آزمون می شود.
 



عضویت در یک گروه یا شبکه (شبکه های مجازی یا حقیقی) مدعی تقلب و تضمین قبولی در آزمون سراسری نیز از مصادیق تشدید مجازات های پیش بینی شده در قانون است بنابراین لازم است داوطلبان و والدین آنها از عضویت در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی که قصد تخلف در آزمون سراسری ۱۴۰۱ را دارند به شدت خودداری کنند.
 آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه هشتم، پنجشنبه نهم، جمعه دهم و شنبه یازدهم تیر و در پنچ گروه آزمایشی در سراسر کشور برگزار می‌شود.
بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر دارد، اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیش تر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) است.
داوطلبان در آزمون امسال۱۴ دفترچه و پاسخنامه دارند. برای گروه‌های آزمایشی انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی دو دفترچه و دو پاسخنامه برای دروس اختصاصی اما برای گروه تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه اضافه هم برای متقاضیان سهمیه بهیاری و برای آزمون‌های هنر و زبان نیز هر کدام یک دفترچه و یک پاسخنامه طراحی شده است.


کد مطلب: 593

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/593/هشدار-متخلفین-کنکور

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com