کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیین جوانمردی و پهلوانی در منطقه 19

21 دی 1400 ساعت 16:48

آیین جوانمردی و پهلوانی به مناسبت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی همراه با برگزاری پویش مردمی حمایت از ایتام با حضور جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش باستانی و مدیران شهرداری و شورایاران منطقه ۱۹ در زورخانه بوستان بزرگ ولایت برگزار شد


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم که علی اشکانی و پهلوان محمد محمودی خیر بنام از مربیان اسبق تیم ملی کشتی، محمدرضا قضایی، غلامعلی محمد نژاد، سید احمد مشهدی عباس، امیر حمیدی، سید مهدی حسینی از کشتی گیران اسبق تیم ملی و قهرمانان جهان ، محمدرضا توپچی پهلوان ایران در چندین دوره و پیمان ماهری پور قهرمان مدال آور منطقه نیز حضور داشتند، مهدی هدایت شهردار منطقه ضمن بزرگداشت یاد و خاطره سردار دل ها از اهمیت رفتار و منش پهلوانی در جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی در برهه های مختلف تاریخ سخن گفت و افزود: حضور پهلوانان می تواند به حل تمام مشکلات در بخش های مختلف اجتماعی کمک کند و هرجا که از این روحیه فاصله گرفتیم شاهد افزایش مشکلات اجتماعی بوده ایم.
 


او به تفاوت های عمده این رشته با سایر رشته های ورزشی اشاره و بیان کرد: ورزش باستانی و زورخانه ای تنها رشته ای است که مالکیت آن متعلق به کشورمان بوده و ضرورت دارد تا گسترش یابد. در تفاوت دوم باید گفت که این رشته با مبانی اسلام و دین عجین و این فضا نیز مکانی برای یادگیری درس زندگی است. سومین تفاوت این رشته با دیگر رشته های ورزشی در این است که در آن شاهد پرورش توأمان جسم و روح هستیم ضمن اینکه احترامی که پهلوانان به پیشکسوتان دارند و فضای خاص حاکم در زورخانه ها تفاوت عمده دیگر ورزش باستانی با سایر ورزش ها است.
هدایت در ادامه از غفلت مسئولین از این رشته و عدم توسعه مناسب آن سخن گفت و خاطرنشان کرد: فقدان حمایت مالی مناسب از این رشته عامل مهمی در عدم توسعه آن محسوب می شود و ما مدیران شهری باید در این بعد به این رشته توجه کرده و کمک کنیم.
این مسئول با بیان اینکه منطقه 19 از جوانان مستعدی در حوزه های مختلف ورزشی برخوردار است، بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت ها در بحث فرهنگ و موضوعات اجتماعی تأکید و ابراز امیدواری کرد بتوانیم به توسعه این ورزش که حاصل جان فشانی و رشادت های همه پهلوانان در ادوار مختلف تاریخ است کمک کنیم.
 


این مراسم با اجرای برنامه زورخانه ای گلریزان و هبه برای کمک به ایتام و افراد آسیب دیده همراه بود.
در این مراسم ضمن تجلیل از پیشکسوتان ورزشی با اهدای شال پهلوانی، ورزش باستانی با نوای مرشد در دو بخش اجرا شد .
 


کد مطلب: 399

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/399/آیین-جوانمردی-پهلوانی-منطقه-19

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com