کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ورود شورای مدیران برای رفع 5 چالش در منطقه 16

20 دی 1400 ساعت 12:17

شورای مدیران منطقه 16، با حضور تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و عضو شورای اسلامی شهر تهران، روحانی شهردار منطقه و معاونان و شهرداران نواحی در سالن جلسات ساختمان اصلی منطقه برگزار شد


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 16، ابتدای جلسه بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش کلیپ معرفی منطقه ، نصیری معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه به حاضرین خیر مقدم گفت و گزارشی از اولویت های بودجه ارائه داد، سپس کریم پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه اظهار داشت: معضل انتقال باربری ها از مهمترین معضلات منطقه است، 55 باربری در سطح شهر تهران وجود دارد که 38 باربری در منطقه 16، 12 باربری در منطقه همجوار یعنی منطقه 12 و 5 باربری به مناطق 11 و 15 تعلق دارد.
وی افزود: در جلسات موضوعات جریان ترافیکی که مطرح شده، 42 درصد سهم بار از بازار به سایر موسسات باربری و خارج از شهر است، 32 درصد سایر مناطق ، 17 درصد به موسسات باربری و شهرستان ها تعلق دارد و 9 درصد خارج از شهر را شامل می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ادامه داد: با این اتفاق 99 هزار متر مربع بنای اداری آزاد می شود، 200 هزار متر مربع تجاری اضافه می شود، که 2% کاهش متوسط سرعت کل شبکه و 4% افزایش مصرف سوخت ، تولید ساعتی 100 کیلوگرم pm2.5  از آلاینده های مهم را همراه دارد، دو راهکار کوتاه مدت (ساماندهی) و دیگری بلند مدت (انتقال مرحله ای) وجود دارد.
سید مرتضی روحانی شهردار منطقه 16، نیز در تکمیل گزارش ارائه شده گفت: روزانه از ساعت 10 شب الی 5 صبح، 700 کامیون وارد منطقه می شود و حدود 1000 وانت و چرخی این بارها را به باربری ها را منتقل می کند و این طرح انتقال باربری ها از سال 1373 مطرح شده ولی به سرانجام نرسیده است.


سپس در ادامه جلسه خرمی شریف سرپرست معاونت عمران منطقه به ارائه گزارشی کامل در خصوص تقاطع غیر همسطح بزرگراه تندگویان و یارجانی پرداخت و اظهار داشت: این موضوع از سال 1390 مطرح شده ، در سال 1394 طرح پروژه اصلاح و طراحی شد، در سال 1399 منطقه با کمک سازمان مهندسی موفق به استارت طرح شد و ابلاغ قرارداد ابتدای سال 1400 صورت گرفت، زیرا بحث ترافیک این محدوده در ایام تعطیل بسیار مشهود است ، تا اینکه لوله معارض 1100 میلی متری آب و فاضلاب مشکلاتی را به وجود آورد و باید مسیر لوله ها تغییر پیدا کند.
شهردار منطقه 16، خاطر نشان کرد: راه آهن و محله جوادیه به ناحیه یک منطقه 16 اختصاص دارد، که 43% بافت فرسوده است و با در نظر نگرفتن راه آهن 95% محله جوادیه جزء بافت فرسوده است و شهروندان معتقدند پل کابلی جوادیه را به جزیره تبدیل کرده و معضلات بزرگی را همراه دارد که به ترک  محله توسط مردم و سکونت افاغنه منجر شده است، باید تدبیری اندیشید تا نشاط به این محله بازگردد.


زارع معاون شهرسازی منطقه 16 با اشاره به معضل مهم تقلیل عرض 2 گذر در محله جوادیه گفت: در این محله یک خیابان 20 متری و سه خیابان ده متری وجود دارد و 170 پلاک در این طرح درگیر شده که نه امکان تملک وجود دارد و نه ساخت و سازی صورت می گیرد، مصوبه کمیته شهرسازی اخذ شده ولی از کمیته معابر ترافیکی جوابی دریافت نشده است، پیشنهاد اصلی که مطرح شده این است که گذر به 12 متر تغییر کند مسیری برای رفت و برگشت وجود داشته باشد، نیاز به تملکی هم وجود ندارد، 2 پلاک می توانند تجمیع کرده و نوسازی صورت گیرد.
روحانی شهردار منطقه در ادامه با اشاره به معضل حریم ریل راه آهن گفت: این حریم 117 متر در نظر گرفته شده ، در اصل 17 متر بوده که 30 متر و 70 متر به آن اضافه شده است، این اتفاق نارضایتی شهروندان را به همراه دارد که باید از طریق ظرفیت بالا دستی در شورای اسلامی شهر تهران برای رفع آن کمک گرفت.
 

در پایان تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: بسیار خرسندم که به اتفاق شما موضوعات و مشکلاتی را پیگیری می کنیم که فرا منطقه ای است و برای شهروندان دغدغه شده است، وظیفه اصلی ما در کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک این است که ببینیم مشکلات اصلی شهروندان کجاست، معضل باربری ها موضوعی است که از لحاظ ایمنی و آلودگی و ... تبعات زیادی همراه دارد، باید کار مشارکتی انجام دهیم زیرا باربری ها از وزارت راه مجوز می گیرند و این موضوع قاچاق کالاها و نابسامانی ترافیکی را همراه دارد، پروژه تقاطع غیر همسطح نیز از نظر ترافیک روزهای تعطیل بسیار اهمیت دارد و با این اتفاق بار ترافیکی کاهش می یابد، بحث حریم ریل راه آهن نیز بسیار مهم است و باید برای جداسازی فیزیکی حریم از زندگی مردم کارهای خوب انجام دهیم، این پروژه ها، پروژه های فرا منطقه ای است، خوشبختانه دوستان درک درستی از مسائل شهری دارند، کارگروه هایی مشخص کردیم که با حضور در مناطق معضلات را به درستی بررسی می کنند، بخش اول سرمایه گذاری ها و بخش خصوصی و بانک ها، بخش دوم درآمدهای شهرداری در هر منطقه و ... مورد توجه قرار دارد اگر درآمد شهرداری به همین صورت باشد فقط صرف حقوق و نگهداشت می شود، دوستان در قالب کارگروه ها در مناطق حاضر شده و با توجه به تاثیرگذاری پروژه ها ، پروژه های حساس اجرایی می شود، خوشبختانه در این منطقه با بکارگیری نظرات مشاورین ترافیکی شبکه ایمنی و روان سازی و ... مورد بررسی قرار گرفته است، بعضی پروژه ها نیز نه تنها هزینه ندارد بلکه به درآمدزایی منجر می شود مثل انتقال باربری ها و باراندازها و ... امیدواریم با اجرایی شدن پروژه های مهم اتفاقات خوبی رقم خورد.
وی با تأکید بر اینکه کارگروه‌هایی با حضور افراد نخبه و کارشناسان خبره شهری در این کمیسیون تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: مناطق می‌توانند نظرات و ایده‌های خود در حوزه‌های مختلف را در این کارگروه‌ها مطرح نمايند تا بتوانیم بعد از بررسی، از این نظرات به بهترین شکل ممکن در جهت ارتقاء و بهبود وضعیت محلات مختلف شهر به ویژه محلات پرچالش و غیر برخوردار استفاده کنیم، از شهردار منطقه تشکر می کنم که امکان حضور در منزل شهیدان خالقی پور فراهم شد، خانواده های شهدا از نعمات خدا روی زمین هستند، قدرشان را بدانیم و از آنها دلجویی و به مشکلاتشان رسیدگی کنیم.
در پایان جلسه روحانی شهردار منطقه ضمن تشکر از تشریف فرمایی حاضرین گزارشی کامل از اجرای طرح نگهداشت در محلات نه گانه ارائه کرد و گفت: این طرح را از منزل یک شهید آغاز کردیم و اقدامات خوبی در حوزه های ترافیکی، خدمات شهری و عمرانی و ... انجام شد، خدا را شاکریم که اجرای طرح بازخورد خوبی را همراه داشت و مورد استقبال قرار گرفت.


کد مطلب: 398

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/398/ورود-شورای-مدیران-رفع-5-چالش-منطقه-16

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com