تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۳۶۰

صابر افرند

صابر افرند

بسمه تعالی
 
 مرحوم صابر افرند در سال ۱۳۳۷ در یکی از محله های جنوب تهران چشم به جهان گشود و در ایام جوانی با توجه به روحیه مذهبی و سیاسی اش در فعالیت های سیاسی اجتماعی قبل از انقلاب فعالیت داشت.
 پس از انقلاب، ابتدا به عنوان معلم در شهرهای استان کردستان مشغول به فعالیت شد. در آن جا به اسارت نیروهای حزب کومله ‌درآمد. این آزاده سرافراز در بسیاری از عملیات های جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی فعالیت و در جبهه های حق علیه باطل افتخار حضور داشت. در این مدت دچار مجروحیت شده و به افتخار جانبازی نائل شد.
 پس از جنگ نیز دوباره در حوزه آموزش و پرورش به فعالیت پرداخت و به عنوان مدیر دبیرستان ۱۵ خرداد واقع در میدان بازار دوم نازی آباد و همچنین در دبیرستان های سید فاطمی و رشد منطقه ۱۶ به انجام خدمات قابل توجهی پرداخت. تاسیس مجتمع آموزشی رزمندگان یکی از افتخارات آن مرحوم بوده است.
 ایشان پس از جنگ جهت کسب علم و دانش به دانشگاه رفت. ابتدا در رشته مهندسی صنایع شریف و پس از تغییر رشته در رشته مهندسی عمران دانشکده فنی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل گردید.
پس از وقوع ناملایماتی که در آموزش و پرورش پیش آمد ایشان به حوزه صنعت راه و ساختمان پیوسته و در شرکت های تابع بنیاد شهید مشغول به فعالیت شد. برج آسمان واقع در میدان فرمانیه از آثار درخشان ایشان می باشد.
 پس از آن در شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان و جانبازان مشغول به فعالیت شد. مجموعه ساختمان‌های مرکزی بنیاد مستضعفان و آزادراه تهران ـ شمال از پروژه هایی بودند که ایشان نقش حائز اهمیتی در اجرای آن داشت.
 آن مرحوم پس از دوران بازنشستگی بیشتر به مطالعه کتاب و انجام برخی امور هنری از جمله طراحی و خوشنویسی که از علائق دوران جوانی اش بود می‌پرداخت.


مرحوم صابر افرند ارادت و علاقه خاصی به اذوات مقدس ائمه اطهار علی الخصوص علمدار کربلا حضرت عباس (ع) داشت. چه آن زمانی که در محله‌های مختلف نازی آباد و چه زمانی که در محله صادقیه سکونت داشتند مراسم عزاداری روز تاسوعا را با خلوص نیت برگزار می‌کرد.
 متاسفانه در حادثه تصادفی که در تاریخ 1400/08/30 در یکی از شهرهای شمال کشور اتفاق افتاد در بیمارستان بستری و نهایتاً در تاریخ 1400/09/08 جان به جان آفرین تسلیم کرده و به جمع دوستان شهید خود پیوست.
 ارادت و وظیفه‌شناسی ایشان نسبت به خانواده شهدا از روحیات قابل توجه آن فقید سعید بود که تا انتهای عمر بر این امر مبادرت داشت.
روحش شاد و یادش گرامی باد  
 
در کلیپ های ذیل ، ابتدا بخشی از خاطرات مرحوم افرند که امسال و به مناسبت هفته دفاع مقدس برای انتشار در سایت نازی آبادی ها ارسال کرده بودند خواهیم دید .
در کلیپ دوم شاهد بیان ویژگی های اخلاقی و اجتماعی آن مرحوم از زبان دوستان و آشنایان ایشان هستیم و در کلیپ آخر سخنان آقای مجتبی افرند فرزند مرحوم صابر را به سمع و نظر شما می رسانیم.  
 
۲۰
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
سرو استاده ای بود به بلندای عشق و خلوص زلال آب و اندیشه ای به شعاع خورشید. روحش شاد و یادش جاودان
feedback
Iran, Islamic Republic of
خوش به سعادتش الاهی با علی هم نشین بشه روحش برای همه ما دعا کو بشه روحش شاد نامش کرامی مکانش جنت
علیرضا زادعزاده مهربان از بیجار کردستان
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام

به روح پاک و بلند معلم عزیزم اقای افرند و عرض تسلیت خدمت همسرفداکارش و فرزندانش. اقای افرند گم شده ی من در دوران نوجوانیم بود ولی افسوس پس ازسالها پرس وجو و کنکاش درفضای مجازی متاسفانه چند روز قبل بطور اتفاقی در اینترنت نام استاد اخلاقم را سرچ نمودم که درکمال ناباوری با این صفحه و دریافت شهادت معلم بزرگوارم روبرو شدم انگار که روغن داغ برسرم ریختن و یکی از ناگوارترین خبرهای زندگیم بود که دریافت نمودم و دیداربه قیامت ماند
روحش شاد راهش پر رهرو
صادق منشاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد یادشان گرامی مرد بزرگوار
مطلب زیر سخنانی از استاد ناصر مهدوی است که تحت عنوان خانواده خوب تقدیم شما مخاطب عزیز می شود.
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر