کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اشتباهاتی که حجم اینترنت شما را هدر می‌دهد

2 اسفند 1401 ساعت 17:29

در بسیاری از مواقع، بدون این که متوجه شویم با استفاده از برخی ویژگی‌ها و نرم‌افزار‌ها در گوشی، بی‌رویه از اینترنت استفاده می‌کنیم.


به گفته تام پاتون، بنیانگذار گوشی‌های هوشمند سبز، FaceTime بیشتر از بسیاری از برنامه‌های دیگر از داده استفاده می‌کند. هنگامی که شما از آن استفاده می‌کنید، تلفن همزمان دو جریان مختلف ویدیوی HD را ارسال و دریافت می‌کند، بنابراین از حجم زیادی داده استفاده می‌کند.

کاربران آیفون می‌توانند با باز کردن برنامه، انتخاب «Recents» و سپس ضربه زدن روی نماد «i» بررسی کنند که تماس‌های FaceTime چقدر داده مصرف می‌کند. این مقدار داده تلفن همراه استفاده شده توسط هر تماس را نشان می‌دهد.
 
دستیار وای فای
به‌طور پیش‌فرض، زمانی که سیگنال Wi-Fi ضعیف است، آیفون شما از داده‌های تلفن همراه برای بهبود اتصال استفاده می‌کند، این ویژگی به نام دستیار Wi-Fi شناخته می‌شود.

به عنوان مثال، اگر از مرورگر سافاری با اتصال وای فای ضعیف استفاده می‌کنید و صفحه وب بارگیری نمی‌شود، دستیار وای فای اینترنت گوشی را فعال و از آن استفاده می‌کند تا صفحه همچنان به بارگذاری ادامه دهد و این منجر به استفاده از داده‌های زیادی بدون اینکه کاربر متوجه شود، می‌گردد.

می‌توانید با رفتن به تنظیمات، سپس Mobile Data & WiFi Assistant، دستیار WiFi را غیرفعال کنید.
 
استفاده از مرورگر سافاری
اکثر مردم از مرورگر پیش‌فرض سافاری در آیفون خود برای مرور وب استفاده می‌کنند بدون اینکه بدانند این مرورگر داده‌های زیادی مصرف می‌کند.

به گفته پاتون، مرورگر‌های وب مختلفی در فروشگاه اپل وجود دارند که از داده‌های کمتری استفاده می‌کنند، مانند Brave که یک مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی است که به طور خودکار تبلیغاتی را که داده‌های آنلاین بیشتری مصرف می‌کنند و ردیاب‌های وب سایت را در تنظیمات پیش فرض خود مسدود می‌کند.
 
برنامه‌های پس زمینه به روز می‌شوند
بسیاری از کاربران آیفون نمی‌دانند که برخی از برنامه‌ها همچنان از داده‌ها در پس زمینه استفاده می‌کنند. آیفون دارای قابلیتی به نام Background App Refresh است که به طور پیش فرض روشن است و می‌توان آن را در تنظیمات خاموش کرد.

با ضربه زدن بر روی Settings و سپس General Background App Refresh می‌توانید آن را غیرفعال کنید.
 
بازی‌های موبایل
بازی‌های موبایلی می‌توانند روشی مفید برای گذراندن وقت در وسایل نقلیه عمومی در حین رفت‌وآمد به خانه از محل کار باشند، اما داده‌های زیادی را نیز مصرف می‌کنند.

پاتون می‌گوید: «این بازی‌های رایگان برای کسب درآمد به تبلیغات متکی هستند و هر بار که تبلیغی نمایش داده می‌شود، داده‌های اینترنتی بیشتری مصرف می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود هنگام استفاده از دیتای تلفن همراه، استفاده از بازی‌های موبایل را کاهش دهید.»

منبع : ITNA


کد مطلب: 1015

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/1015/اشتباهاتی-حجم-اینترنت-هدر-می-دهد

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com